محمد درافشانی سرپرست شهرداری قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: جشن بزرگ شهروندی عید تا عید همراه با خطبه خوانی غدیر خم از جمله این برنامه هاست که ۲۸ مرداد ماه در پیاده راه سبزه میدان برگزار می شود.

این مسئول همایش خانواده موفق "سبک زندگی اسلامی- علوی" را از دیگر برنامه‌های این دهه دانست و افزود: این مراسم ۲۲ مرداد ماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان و سالن آمفی تئاتر بانو حضرت زهرا (س) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.

وی از برپایی پنج ایستگاه صلواتی در پنج نقطه شهر قزوین خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر توزیع نذورات، فعالیت های فرهنگی نظیر مسابقه با موضوع غدیر خم و پاسخگویی به شبهات دینی شهروندان توسط کارشناسان مذهبی در ایستگاه‌های یاد شده  اجرا می شود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری جنگ بزرگ عید تا عید با عنوان "همسایه من" در شهرک مینودر، کوثر و بوستان های شهر قزوین از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت است که به طور ویژه به عید قربان و غدیرخم خواهد پرداخت و همچنین مسابقات مفرحی نیز مختص این ایام طراحی شده تا ضمن ایجاد نشاط اجتماعی بتوانیم دانش دینی شهروندان را نیز ارتقا دهیم.

درافشانی، برگزاری جنگ عصرگاهی بانوی شهر من را از دیگر برنامه های جشنواره اسماعیل خلیل الله تا علی ولی الله در ۳۱ مرداد ماه در بوستان بانوان دانست و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری به مناسبت این ایام فرخنده، تجلیل از سادات و آزادگان شاغل شهرداری با عنوان حدیث سرو است که ۲۶ مرداد ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، جنگ شب های پرستاره و  ویژه برنامه جشنواره عید تا عید در ۲۴ و ۲۹ مرداد ماه در بوستان باراجین برگزار می شود

درافشانی گفت: تلاش داریم تا با اجرای این برنامه ها با زبان هنر پیام عید قربان و غدیر را به شهروندان مخابره کنیم.

وی اضافه کرد: قزوین در گذر فرهنگ و ادب، ۲۵ مرداد ماه در بوستان ملاخلیلا، برگزاری جشن بزرگ ابراهیم خلیل الله تا علی ولی الله در ۲ ناحیه شهر قزوین، مسابقه نقاشی ویژه کودکان با عنوان بزرگترین عید خدا، مسابقه کتابخوانی علی معجزه خلقت، مسابقه پیامکی علی مولای عشق و مسابقه داستان نویسی اسماعیل در پیشگاه خدا از دیگر برنامه‌های شهرداری قزوین به مناسبت دهه امامت و ولایت خواهد بود.

درافشانی، همایش کوه روی خانواده، مسابقات پیشکسوتان قهرمان سن طلایی، همایش ورزش صبحگاهی در بوستان ریحانه و مسابقه کشیدن تراکتور را نیز در بخش ورزشی از جمله دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.
۸۰۵۴*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.