عبدالمحمد زاهدی عصر شنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت افزود: انتظار می رود ثبت احوال، هم ثبت وقایع حیاتی و هم تحلیل آماری از وقایع ثبت شده داشته باشد اما دستگاه‌های دیگر در حوزه اجتماعی، دانشگاه ها و سایر نهادها نیز باید چرایی تغییرات احوال چهارگانه را مورد بررسی قرار دهند.

زاهدی همچنین در خصوص آمارهای محرمانه جمعیتی نیز افزود: اطلاعات، پایه اصلی فعالیت ها است و صدا و سیما و سایر مراجع پژوهشی می توانند برای برنامه سازی و تحقیقات، اطلاعات محرمانه را از ثبت احوال بگیرند اما ممنوعیت اصلی در انتشار این اطلاعات است.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی تا حد بسیار زیادی تابع فاصله بین داشته ها و انتظارات است، افزود: یک اشتباه بزرگ مسئولان این بود که مرتب انتظارات مردم را افزایش دادند و آنچه که در اصل وظیفه خود مردم بود، بر عهده گرفتند.

استاندار گفت: اگر در گذشته مردم خود باید برای جلوگیری از سیل یا تامین علوفه مورد نیاز دام اقدام می کردند جمهوری اسلامی به یکباره تمام اینها را خود بر عهده گرفت.

زاهدی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس بسیاری از نهادها و قوانین جدید، دولت بخش زیادی از اموری که قبلا توسط خود مردم با هزینه پایین تر انجام می شد بر عهده گرفت و همین امر سطح توقعات را افزایش داد.

استاندار قزوین افزود: همین مسایل به تدریج با فاصله انداختن و ایجاد شکاف بین خواسته ها و توقعات باعث نارضایتی مردم از حکومت شده است تا جایی که مظلوم ترین موجود در کشور خود جمهوری اسلامی است.

 ۷۳۸۸* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.