سعید عمرانی روز شنبه در مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران عرصه تولید و صادرات که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد،  افزود: معمولا مسئولان از حضور خبرنگاران در یک نشست واهمه دارند که این خود نقطه مثبتی در این شغل بوده و باید موجب افتخار خبرنگاران باشد.

وی امانت داری در حوزه خبرنگاری را عامل مهمی در حفظ معنویت عنوان کرد و گفت: امانت داری به عنوان رسالت اصلی این شغل محسوب می‌شود و اگر خبرنگاری به عدالت و امانت داری اعتقادی نداشته باشد، کلمات می‌توانند به یک ویرانگر تبدیل شوند.

عمرانی همچنین گفت: خبرنگارانی هستند که به راحتی با صاحبان زر و زور می‌سازند و صاحب ثروت می‌شوند، اما در این میان کسانی هم هستند که مستقل در راستای آزادی بیان تلاش کرده و اجر خدایی می برند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: کار خبرنگاری به لحاظ سختی و زیان آوری همانند کار معدن است و اگر این قشر عشق به کار نداشته باشند، لحظه ای نمی توانند در این شغل دوام بیاورند.

عمرانی به اهمیت خبر در مفاهیم اسلامی پرداخت و گفت: خبر در نفس و جان همه ما وجود دارد و همواره در آموزه‌های قرآنی و اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است تا جایی که برخی معتقدند اگر خبر نبود، از دین هم خبری وجود نداشت.

این مسئول قضایی خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که بزرگترین و مهمترین خبر شیعیان که همان ظهور حضرت مهدی (عج) است از سوی خبرنگاران مخابره شود.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.