منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین اظهار داشت: قاچاق دام در سال جاری موجب افزایش قیمت گوشت قرمز و کمبود این محصول در بازار شد که دستگاه های نظارتی، قضایی و اجرایی به شدت برای مقابله با آن وارد عمل شدند.

وی تاکید کرد: اگرچه میزان قاچاق دام در کشور ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است، اما هنوز قیمت گوشت قرمز در بازار بالا است و از این بابت هنوز به نقطه رضایت بخشی نرسیده ایم.

حبیبی با تاکید بر تغییر رویکردها در حوزه قاچاق، اظهار داشت: اگر تا دیروز قاچاق کالا و دام از بیرون به داخل کشور انجام می‌شد، اما امروز از داخل به بیرون صورت می گیرد و باید برای مقابله با آن برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به قاچاق گندم اشاره کرد و گفت: دو نرخی بودن قیمت این محصول اگرچه با توافق واحدهای تولیدی امکان پذیر بود، اما از همان ابتدا به منظور مقابله با رشد قاچاق گندم تصمیم گرفتیم که قیمت هر کیلو گندم به صورت ثابت هزار و ۷۰۰ تومان باشد.

وی همچنین گفت: راه اندازی و پیگیری سامانه انبارها به منظور برخورد با انبار غیر قانونی گندم و قاچاق آن بسیار مهم است و سازمان صمت باید در این رابطه با جدیت وارد عمل شود.

حبیبی یادآور شد: گزارش هایی از قاچاق برخی اقلام در صنف آرایشگاه و پرورش اندام صورت می گیرد که نیازمند گزارش مفصلی است و مسئولان مربوط باید در نشست بعدی این شورا گزارش آن را ارایه کنند.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.