سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه تولید و صادرات که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد، افزود: خبرنگاران با کم ترین چشمداشت در خدمت جامعه قرار دارند اما آنان نیز نیازها و مشکلاتی دارند که باید تامین و مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ما از خبرنگاران به عنوان سفیر امید جامعه یاد می کنیم و توقع داریم تا آنها با اخبار خود در اجتماع امیدآفرینی کنند، افزود: زمانی این موضوع محقق می شود که مشکلات معیشتی خبرنگاران مرتفع شود.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکلات خبرنگاران مانند تعاونی مسکن را می توان در داخل استان مرتفع کرد و بعضی نیز باید خارج از استان پیگیری شوند که در این خصوص به سهم خود تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی خبرنگاران از نگاه امنیتی به حوزه کاری خود گلایه دارند که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان دستگاه قضا قرار بگیرد.

زرآبادی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای انجام رسالت خبرنگاران، افزود: برخی اصحاب رسانه برای انتشار یک خبر یا عکس از یک واقعه مورد مواخذه قرار می گیرند در حالی که مطالبی غیر واقع در فضای مجازی توسط افراد گمنام منتشر می شود و برخوردی نیر با آنها نمی شود که این موضوع نیز گلایه خبرنگاران را به دنبال داشته است که امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقد در جامعه، گفت: نقد باید سازنده و دور از دیدگاه های سیاسی و جناحی پیگیری شود و رسانه ها می توانند به تحقق این موضوع کمک کنند.

3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.