محمود احمدی روز شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۷ فقره بوده است که نسبت به سال گذشته با ۱۱۲ پرونده ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی رقم محکومیت قاچاق کالا برای سال جاری را ۳۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال بود که در سال جاری افزایش ۲ برابر داشته است.

احمدی به تشکیل شعبه قاچاق کالا و ارز در دادگاه تجدیدنظر استان اشاره کرد و گفت: تا قبل از تشکیل این شعبه، پرونده ها با ورود به تهران گرفتار اطاله دادرسی می‌شدند ولی اکنون با به روز رسانی شاهد رسیدگی سریع در این حوزه هستیم.

این مسئول همچنین گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۲۸ روز به ۱۸ روز کاهش یافته و همین موضوع تعزیرات استان قزوین را در رسیدگی به پرونده ها در رتبه اول کشور قرار داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با ارایه پیشنهادهایی برای مقابله با قاچاق، خاطر نشان کرد: باید به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز به اتاق اصناف اطلاع رسانی شود تا از عرضه برخی کالا در مغازه‌ها جلوگیری کنند.

احمدی یادآور شد: همچنین بهتر است کارکنان اتاق اصناف در مدارس حضور یافته و به دانش آموزان برای نهادینه کردن فرهنگ مقابله با قاچاق کالا و ارز در جامعه اطلاع رسانی کنند.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.