آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه افزود: عرفه شب  مناجات و استغفار است وشب و روز آن، زمان  امید به بخشایش و قبول توبه نزد خداوند است.  

وی اضافه کرد: در روز عرفه سال ۶۰ هجری نقل شده امام حسین(ع) در حالی که نزدیکانش کنارش بوده اند اشک شوق ریخته و دعای عرفه را زمزمه می کرده اند.  

آیت اللّه عابدینی شهادت امام محمد باقر(ع) را نیز تسلیت گفت و افزود: ما وابسته به این خاندان هستیم و همه امید ما به آنهاست و باید خودمان را با خواسته های آنان هماهنگ کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به احادیثی  از آن حضرت ادامه داد: در دیدگاه ایشان معیار ‌شیعه بودن در اطاعت  پذیری از اشخاص و منافع شخصی نیست و این موضوع در دنیای آخرت مورد سوال واقع می شود.
وی اظهارداشت: امام محمد باقر(ع) فرموند هر کسی صداقت داشته باشد عملش پاک می شود و هر که نیتش سالم باشد خداوند رزقش را افزایش می دهد و یا در جای دیگری می فرماید هر کسی رفتار خودش را با خانواده اش حسنه کند رمز طول عمرش خواهد بود.

وی همچنین سالروز شهادت دو تن از شهدای خلبان قزوین عباس بابایی و حسین لشکری را نیز گرامی داشت و گفت: این دو شهید بزرگوار جان خود را در راه آرمانشان قرار دادند و دلاورانه در مقابل دشمن مقاومت کردند.  
آیت الله عابدینی به مقاومت ملت یمن اشاره کرد و گفت: عربستان و هم‌پیمانان آن بالاخره در مقابل قدرت مردم یمن تسلیم خواهند شد و  پیروزی با عزت برای مردم یمن رقم خواهد خورد.  
امام جمعه قزوین افزود: شیخ زکراکی عالم شیعه نیجریه ای اکنون در وضعیت بد جسمی قرار دارد و دولت نیجریه در درمان و آزادی این شخصیت با عظمت کوتاهی می کند.  
آیت الله عابدینی افزود: ما به عواقب شوم این ظلم آشکار هشدار می دهیم و یقین داریم این دولت نیز سرنگون شده و اراده مسلمانان به حاکمیت خواهد رسید.  
۷۳۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.