مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین گفت: در ساخت مسکن و تفکیک بافت ناکارآمد، تاریخی و میانی نباید یک نسخه واحد پیچید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدیه‌سادات میرناصری عصر امروز در دیدار با سرپرست خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین و خبرنگاران این خبرگزاری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امروز به اخبار تخصصی در حوزه مسکن، نیاز داریم چرا که گویا در جزیره ای هستیم که یا مردم متوجه زبان ما نمی شوند یا مسئولان متوجه زبان آنها نمی شوند.

وی با بیان اینکه حدود 1300 هکتار مجموع بافت شهر قزوین است، افزود: حدود 600 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که در آنها نوسازی اتفاق نمی‌افتد و کالبدهای ساختاری مطلوب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان قزوین ادامه داد: بدون کمک رسانه نمی‌توان مدعی شد که بتوانیم در احیای بافت فرسوده اقدام لازم را انجام دهیم.

میرناصری اضافه کرد: در ساخت مسکن و تفکیک بافت ناکارآمد، تاریخی و میانی نباید یک نسخه پیچید، چرا که برخی نیازمند نوسازی، برخی نیازمند بازسازی بوده و برخی دیگر هم به بهسازی نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: در صنعت ساختمان، جایگاه مجریان باید مشخص شود و پای کار آمده و کمک کنند.

این مسئول اذعان کرد: روی زیبایی شناسی ساختمان باید کار کرد و از هر نمایی برای ساختمان ها استفاده نکرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان قزوین افزود: معماری ساختمان‌ها باید متناسب با فرهنگ و اصالت ایرانی باشد و باید کمک کرد ذائقه مردم در ساخت ساختمان ها تغییر داد.

گفتنی است، میرناصری پیش از این سرپرستی خبرگزاری ایلنا در قزوین را بر عهده داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.