رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از جنگل‌کاری 50 هکتار از اراضی روستای طیخور با کشت درخت بادام با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی سازمان جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

حمیدرضا رضانژاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: با توجه به سفر دیروز حسین نژاد رییس صندوق توسعه ملی در سازمان جنگل‌ها و مراتع و مدیر کل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها و مراتع به شهرستان آبیک، مقرر شد حدود 25 میلیارد ریال برای حوزه آبخیزداری شهرستان آبیک اختصاص داده شود.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار در قالب صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری، پروژه آبخیزداری روستای زرجه بستان بخش مرکزی شهرستان آبیک برای جلوگیری از بروز سیلاب و هرزه آبها اجرا می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک ادامه داد: جنگل کاری بادام در روستای طیخور شهرستان آبیک در 50 هکتار با هدف ایجاد فضای سبز و افزایش سطح درآمد سرانه بهره‌برداران، کشاورزان و روستائیان به اجرا درمی آید.

رضانژاد اضافه کرد: با اختصاص اعتبار آبخیزداری، پروژه‌های بیولوژیکی شامل بندهای سنگ ملاتی، گاویونی و خشکه چین در سرشاخه های رودخانه‌ها اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس صندوق توسعه ملی در سازمان جنگل‌ها و مراتع از طرح‌های آبخیزداری شهرستان آبیک که در سال گذشته در روستاهای کتیل دره، وندر، کهوانک، کهوان و یانس آباد اجرا شده بود، بازدید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.