دکتر قاسم بهرامی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در سال جاری پرداختی بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد مناسب است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.  

وی اضافه کرد: از ۴۶۰ هزار بیمه شده در قزوین ۸۰ هزار نفر حق بیمه پرداخت می کنند و بقیه به طور رایگان بیمه شده اند.

بهرامی ادامه داد:  ۸۰ درصد هزینه‌های پرداختی به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت  از سوی سازمان مرکزی تخصیص می یابد که آن هم از طریق دولت تامین می شود و اگر این اعتبارات تامین نشود ما قادر به ادامه خدمت نخواهیم بود.
وی گفت:در استان قزوین بیمه سلامت با همه بیمارستان ها قرارداد همکاری دارد و تلاش کرده پرداختی آن به موسسات طرف قرارداد به ویژه بیمارستان ها مناسب باشد.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین افزود: هم اکنون ۱۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه رایگان همگانی سلامت قرار دارند که چون حق بیمه پرداخت نمی کنند تنها می توانند از خدمات مراکز درمانی دولتی بهره مند شوند و در صورت تمایل به استفاده از خدمات درمان بخش خصوصی باید با مراجعه به دفاتر چاپ دفترچه طرف قرارداد با این سازمان دفترچه بیمه همگانی خود را ابطال و دفترچه بیمه ایرانیان بگیرند.

بهرامی افزود: داوطلبان برای این منظور می توانند با پرداخت ۵۰ درصد هزینه یعنی سه میلیون ریال در سال صاحب دفترچه بیمه ایرانیان شده و از تمام خدمات دولتی و خصوصی در حوزه ه بهداشت و درمان استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین همچنین از اجرای طرح نسخ الکترونیکی برای ۳۰ درصد از مراکز صرف قرارداد این اداره کل تا پایان سال جاری افزود: این طرح هم اکنون هم در مراکز ملی بیمه سلامت و تامین اجتماعی در حال اجرا بوده و تلاش می شود در خصوص مراکز طرف قرارداد نیز تا حد ۳۰ درصد تا پایان امسال اجرایی شود.

مدیر کل بیمه سلامت قزوین افزود: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی شدن نسخ و حذف دفترچه‌های کاغذی، انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است و شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط پزشکان، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

در ادامه این نشست خبری مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران حاضر در نشست خبری تمام ادارات کل بیمه سلامت در  استان های کشور سخن گفت.

در پایان این مراسم نیز به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار از جمعی از خبرنگاران تجلیل شد.

۶۰۱۲*۷۳۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.