رئیس هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کشور روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان قزوین گفت:مطابق سرشماری سال ۹۵، ۶ میلیون خانوار در کشور در روستاها زندگی می‌کنند که جمعیت اول هدف هستند، ولی تعداد قابل توجهی از آنها از پوشش خارج شده اند چون تحت پوشش سایر بیمه‌ها قرار دارند.
اسدالله رازانی افزود: در حال حاضر سه میلیون نفر جمعیت هدف داریم که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.
رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کشور گفت:علاوه بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر که عضو این صندوق هستند و ماهانه حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، ۱۰۰ هزار نفر هم از صندوق بازنشستگی روستایی، مستمری دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه یک سوم حق بیمه در این صندوق توسط فرد و دو سوم توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر در کشور بیمه خود را پرداخت می‌کردند که به دلایلی پرداخت آن را قطع کردند.
رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کشور ادامه داد: ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک اقدام بسیار درخشان و ارزشمند و در تراز کشورهای توسعه یافته است و مایه آرامش مردم خواهد بود.
وی افزود: این صندوق، تامین بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری فوت روستاییان را مطابق قانون نظام جامع تامین اجتماعی بر عهده دارد.
 هزار و ۸۰۰ کارگزاری فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر در کشور وجود دارد که ۲۵ کارگزاری آن در قزوین است.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.