مریم بیدخام روز سه شنبه در بازدید از موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین اظهار داشت: این افراد مانند همه شهروندان برای فعالیت اجتماعی نیازمند امکانات مناسب هستند و در این راستا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی از طرح های حمایتی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی موسسه نابینایان باید بحث توانمندسازی و حضور فعال روشندلان در جامعه باشد، اظهار داشت: خانواده‌ها توجه داشته باشند که یکی از اهداف مهم تشکل‌های مردم نهاد معلولان توانمند سازی این افراد از نظر اشتغال و استقلال مالی است.  

بیدخام با اشاره به لزوم پیشگیری و درمان معلولان کم بینا و نابینا، گفت: همه مسئولان، سازمان ها و نهادهای دست اندرکار باید عزم خود را برای بهبود وضعیت معلولان به کار گرفته و اجازه ندهند که مطالبات این افراد به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، گفت: ایجاد امکانات و شرایط لازم برای مشارکت فعالانه افراد نابینا در عرصه های مختلف اجتماعی موضوعی کاملا ضروری است و تجربه ثابت کرده که این روشندلان همواره قادرند آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهند.

بیدخام بر مستندسازی اقدامات انجام شده توسط سمن ها و اجرای طرح های توانمندی تاکید کرد و یادآور شد: هرچه قدر که معلولان در جامعه به مطالبات خود دست یافته و زمینه و بسترهای گوناگون فعالیت برای آنها فراهم شود، جامعه به توسعه یافتگی نزدیک تر خواهد شد.

۶۱۰۱*۹۹۲۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.