مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: از آنجا که مواد مخدر در حال تبدیل از سنتی به صنعتی است، این نیاز وجود دارد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خانواده ها با جدیت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد به ریاست مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد.

مریم بیدخام در این جلسه ضمن تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: رسانه‌ها بازوی توانمند اطلاع رسانی در جامعه هستند که می‌توانند موجبات امیدآفرینی در جامعه را فراهم کنند.

وی گفت: بحث اعتیاد مربوط به دستگاه خاصی نیست بلکه همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد باید در راستای پیشگیری از آن تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: از آنجا که مواد مخدر در حال تبدیل از سنتی به صنعتی می باشد، این نیاز وجود دارد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به خانواده ها با جدیت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به نقش سازمانه های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد افزود: سازمان های مردم نهاد در محلات بسیار تاثیرگذار  هستند. اما برنامه‌های این سازمان‌ها باید همیشه در طول سال انجام شود. باید از ظرفیت خیرین در بحث پیشگیری و بهبودیافتگان استفاده شود چه بسا که اگر بهبود یافتگان پس از بهبودی مورد حمایت خانواده و جامعه نباشند بستر برای بازگشت آنها به اعتیاد ادادمه دارد وخیرین می توانند نقش بسزایی در این امر داشته باشند.

بیدخام با اشاره به اینکه پنجاه NGO در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند تصریح کرد: ۲۵ تفاهم نامه با این NGO‌ها منعقد شده که در مناطق حاشیه شهر برنامه های مختلف در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجرا می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.