مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تیم های به صورت سیار و ثابت با هدف مقابله و جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک بین دام و انسان در روز عید سعید قربان خدمات رسانی خواهند کرد.

محمد فرحی به سنت ذبح دام توسط حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش ذبح دام در این روز لازم است که نکات بهداشتی و شرعی رعایت شود که این تیم ها می توانند با نظارت های مستمر از هرگونه عامل مشکل ساز جلوگیری کنند.

وی به اهمیت بیماری های مشترک بین دام و انسان تاکید کرد و گفت: دانشمندان تاکنون هزار و ۷۰۹ بیماری را شناسایی کرده اند که از این میان ۸۳۲ بیماری  از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

فرحی اطهار داشت : هرگونه معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام که روز عید قربان از سوی کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه‌های دامپزشکی تابعه صورت می‌گیرد، رایگان است.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین نگهداری لاشه گوشت دام به مدت ۲۴ ساعت در یخچال را عامل مهمی در کاهش انتقال بیماری عنوان کرد و یادآور شد: از شهروندان خواهشمندیم که از تماس با دام زنده به علت احتمال وجود انگل های خارجی ناقل بیماری تب کریمه خودداری کرده و از مصرف لاشه دام بلافاصله پس از ذبح پرهیز کنند.

فرحی شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ را پل ارتباطی مردم و دامپزشکی برای ارائه خدمات عنوان کرد.

6012*۹۹۲۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.