دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین گفت: «هفت‌سنگان» اژدهایی است که در حال فرزندآوری در مناطق مختلف قزوین است، زیرا در مناطق مختلف قزوین مسائل مختلفی ازاین‌دست از جمله مسئله «نیاوران» وجود دارد که بسیار نگران‌کننده است، بدانید دانشجویان در خط مقدم مبارزه با زمین‌خواری هفت‌سنگان و دیگر موارد شبیه به آن هستند و در این خصوص سکوت نمی‌کنند.

علیرضا یوسفی دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به این حدیث پیامبر (ص) که فرمودند «بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ؛ آسمان‌ها و زمین، با عدالت، پا برجا می‌مانند»، اظهار کرد: این نمونه از احادیث اهل‌بیت (ع) نشان‌دهنده اهمیت بسیار مسئله عدالت است ازاین‌رو مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند عدالت سرفصل همه مسائل کشور است، لذا باید حساسیت لازم را داشته باشیم، تأکید رهبری در جلسه چند روز قبل با جهادگران نیز بر اولویت داشتن قسط و عدل و رفع تبعیض به‌صورت ریشه‌ای بود.

وی افزود: در طول یک ماهی که گروه‌های جهادی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، علوم پزشکی در قالب جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) قزوین برای خدمت‌رسانی به مردم در شهرک شهید بهشتی یا همان منطقه باغ نشاط قزوین حضور یافته‌اند متوجه تبعیض در این منطقه شده‌ایم. وقتی وارد مناطق حاشیه‌نشین می‌شویم مشکلات مردم را به‌صورت میدانی بررسی می‌کنیم، بیشتر اهالی این منطقه در خانه‌هایی جمع‌وجور و کوچک با امکانات رفاهی کمی زندگی می‌کنند.

یوسفی تصریح کرد: در گفتار سنجی اهالی این مناطق مشاهده کردیم آن‌ها عدم توسعه و پیشرفت منطقه خود را در این می‌بینند که مجوز لازم حتی برای یک متر دیوار به آن‌ها داده نمی‌شود، این در حالی است که در کمتر از ۱۰۰۰ متر آن‌طرف‌تر «شهرک پردیس» با ویلاهای شکیل و بزرگ در آن ساخته‌شده است.

تبعیض عینی در منطقه باغ نشاط و شهرک پردیس و هفت‌سنگان قزوین!

وی ادامه داد: مردم تبعیض را در این مناطق به‌خوبی لمس می‌کنند، اینکه برای ساخت یک دیوار در باغ نشاط با رفتارهایی چون تخریب آن مواجه می‌شوند اما از سوی دیگر در عرض یک ماه ویلایی در منطقه پردیس ساخته می‌شود، برای مردم قابل‌قبول نیست که شاهد تسریع در امور کسانی که متصل به باند قدرت و زور هستند و خیلی سریع به خواسته‌های خود می‌رسند؛ باشند.


دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین با انتقاد از اینکه 119 قطعه زمین در منطقه هفتسنگان از زمین‌های کشاورزی به زمین‌های مسکونی تغییر کاربری داده شده و هیچ‌کس هم مقابل آن نایستاده است، تأکید کرد: ما دانشجویان مطالبه‌گر و دغدغه‌مند، تبعیض‌ها را در این مناطق مشاهده کردیم، اینکه در کنار منطقه‌ای فقیرنشین باغ ویلاهایی مجلل ساخته می‌شود نمایانگر تبعیض و فقر و غنا در کنار هم است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های میدانی و کتاب‌خانه‌ای در خصوص موضوع هفت‌سنگان به دنبال روشنگری در این خصوص هستیم، گفت: در چند سال گذشته شاهد موضع‌گیری صریح و روشن برخی از مسئولان استان در خصوص زمین‌خواری هفت‌سنگان بودیم که این روند در یک ماه گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است.

این فعال دانشجویی اعلام کرد: موج دوم مطالبه‌گری دانشجویان به‌صورت پرقدرت برای مطالبه‌گری در زمینه زمین‌خواری هفت‌سنگان به راه انداخته‌شده است و دانشجویان و دغدغه‌مندان استان پیگیر این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته شاهد واکنش رئیس دستگاه قضا نسبت به پرونده‌های زمین‌خواری بودیم، عنوان کرد: شنیده شده بازرسان ویژه آیت‌الله رئیسی برای بررسی موضوع هفت‌سنگان به قزوین نیز اعزام شده‌اند.

اظهارات تأمل برانگیز سخنگوی قوه قضا در خصوص هفت‌سنگان

یوسفی در واکنش به سخنان اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نسبت به موضوع هفت‌سنگان آن را قابل‌تأمل و ناراحت‌کننده برشمرد و افزود: اینکه وی مطرح می‌کند چند شخص حقیقی از میان قضات قزوینی زمین‌هایی را در این منطقه خریداری کرده‌اند و این عمل آن‌ها ارتباط مستقیم با خود دادگستری ندارد، جای سؤال برای دانشجویان مطالبه‌گر ایجاد کرده که آیا وی پرونده هفت‌سنگان را به‌درستی مطالعه کرده است؟

وی تصریح کرد: سؤال ما دانشجویان از مسئولان دستگاه قضا این است که آیا رئیس سابق دادگستری استان قزوین و چندین قاضی که در پرونده هفت‌سنگان دخیل هستند، نمی‌توانستند در راستای منافع خود نسبت به تغییر کاربری اقدام کنند؟! آیا جمع شدن این افراد و خانواده‌های آن‌ها در این موضوع فسادآور نیست؟ به‌راستی وظیفه تعاونی‌های مسکن چیست؟ آیا وظیفه آن‌ها این است که زمین غیرمسکونی را خریداری و با تغییر کاربری آن قیمت آن را چندین برابر کند؟!

این فعال دانشجویی ادامه داد: برخی از مسئولان قزوین با قیمت ناچیزی زمین‌های هفت‌سنگان را به اسم زمین کشاورزی در مزایده‌ای از بنیاد مستضعفان خریداری و به‌صورت غیرقانونی نسبت به تفکیک و تبدیل آن به زمین‌های مسکونی مبادرت کرده‌اند و در این فرایند نیز تخلفات بسیاری قابل‌مشاهده است که اسناد آن نیز موجود است.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین اعلام کرد: همچنین در تازه‌ترین اقدام برخی از افرادی که در مجاورت این منطقه خانه ساخته‌اند، با زمین‌خواری به شعاع 720 متر یک خیابان 30 متری را به خیابان 20 متری تبدیل کرده‌اند که موجب اعتراض شهروندان شده است.

امنیت غذایی شهروندان با تغییر کاربری‌ها به خطر افتاده است

یوسفی با اظهار نگرانی از اینکه امروز تغییر بدون ضابطه اراضی کشاورزی امنیت غذایی شهروندان را به خطر می‌اندازد، گفت: استان قزوین قطب تولیدات کشاورزی است که به داشتن خاک مرغوب در قزوین می‌تواند تأمین‌کننده محصولات کشاورزی بیش از 20 استان کشور باشد اما تغییر کاربری‌ها تهدیدکننده خاک این منطقه و باغستان سنتی آن است و از سوی دیگر امنیت غذایی ما را مورد مخاطره قرار می‌دهد.

 وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با زمین‌خواری و فساد مقابله کنند؛ مردم نیز با روشنگری رسانه‌ها، به موضوع فساد واکنش نشان خواهند داد؛ بی‌شک دانشجویان مطالبه‌گر نیز در این راستا کنار مردم هستند و همه منتظر هستیم تا عدالت در برخورد با مفسدان و زمین‌خواران به‌ویژه در زمینه هفت‌سنگان اقامه شود.

دبیر جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) استان قزوین در پایان تصریح کرد: می‌توان گفت هفت‌سنگان اژدهایی است که در حال فرزندآوری است! زیرا در مناطق مختلف قزوین مسائل مختلفی ازاین‌دست از جمله مسئله نیاوران وجود دارد که بسیار نگران‌کننده است، بدانید دانشجویان در خط مقدم مبارزه به زمین‌خواری هفت‌سنگان و دیگر موارد شبیه به آن هستند و در این خصوص سکوت نمی‌کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.