معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه در نشست کارگروه سیل استان قزوین گفت: تاکنون ۹۸۰ پرونده برای دریافت تسهیلات خسارت سیل در کارگروه استانی تصویب شده است و باید هرچه سریعتر اعتبارات تعیین شده به این پرونده ها پرداخت‌ شود. 
حمیدرضا تبسمی به اعتبارات ابلاغی مبنی بر ۱۲۵ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در استان اشاره کرد و گفت: بین درخواست های ثبت شده دریافت تسهیلات و مبلغ اعلامی ۳۳ میلیارد ریال اختلاف وجود دارد که از ظرفیت موجود برای پرداخت تسهیلات حکایت دارد.
وی تعداد درخواست کنندگان تسهیلات کشاورزی را هزار و ۱۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این میان بیشترین درخواست معادل ۵۱۰ فقره مربوط به قزوین و کمترین درخواست تسهیلات معادل ۲۱ فقره متعلق به شهرستان آبیک است.
تبسمی تاکید کرد: بانک‌های استان باید توجه داشته باشند که اولویت تشکیل پرونده با خسارت دیدگان قطعی سیل است و کسانی که تمایلی به دریافت تسهیلات ندارند حتما باید این موضوع را به صورت کتبی اعلام کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به مازاد بودن رقم ابلاغی نسبت به ثبت سامانه می توان با یک مدیریت مناسب به کشاورزان و خسارت دیدگان سیل پاسخ داد.
بر اثر وقوع سیل در بهار سال جاری بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی استان قزوین وارد شد.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.