رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک گفت: طی 4 ماهه نخست امسال بیش از 20 کارفرمای متخلف به دلیل بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در 4 ماهه نخست امسال بیش از 160مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌های مشمول قانون کار شهرستان آبیک محقق شده که امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط  این روند تا پایان سال سیر صعودی داشته باشد.

وی افزود: با انجام بیش از 160 مورد بازرسی در شهرستان آبیک، بیش از 20 نفر کارفرمای متخلف در به کارگیری اتباع خارجی در شهرستان آبیک شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: برابر با ماده 120 قانون کاراتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه نخست دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و دوم اینکه مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.

بابایی اضافه کرد: شهرستان آبیک جز مناطق ممنوعه حضور اتباع برای کار است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کارفرمایان در به کارگیری اتباع خارجی، برابر مقررات با آنان اِعمال قانون صورت خواهد گرفت.

کار آبیک

بکارگیری اتباع خارجی در حوزه کشاورزی و حفاری‌ها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اذعان کرد: بیشتر شناسایی‌های انجام شده در خصوص بکارگیری اتباع خارجی در شهرستان آبیک درحوزه کشاورزی  و دامداری ، مرغداری و حفاری‌ها بوده که لازم است تا کارفرمایان در این حوزه‌ها با دقت بیشتر قوانین را سرلوحه امور خود قرار دهند.

بابایی به مجازات‌های پیش‌بینی شده در قانون در خصوص کارفرمایان متخلف اشاره کرد و گفت : براساس ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی  که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده، به کار گمارند متخلف شناخته می‌شوند.

وی افزود: همچنین اگر کارفرمایان اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آنها قید شده، بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نکنند، باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم خواهند شد.

این مسئول مطرح کرد: همچنین با توجه به بند (ج) ماده ی 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیرمجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را به کار می‌گیرند، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند در صورت تکرار، تخلف این جریمه دو برابر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.