فرماندار شهرستان آبیک بر لزوم فاصله گرفتن از آموزش‌های سنتی در دوره های مهارتی و فنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی و حرفه‌ای دو منظوره شهید باهنر شهرستان آبیک اظهار کرد: یکی از نقاط ضعفی که وجود دارد این است که تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی فوق العاده بالا است اما در حوزه مهارتی و فنی پرورش مهارت آموز وجود ندارد و هماهنگی بین علم و عمل پررنگ نیست.

وی افزود: در گذشته آموزش های مهارتی علمی نبود و چارچوب نداشت اما امروز مراکز فنی و حرفه ای به طور سیستماتیک آموزش ارائه داده و هدفمند و ضابطه مند عمل می‌کنند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: ارائه مدرک و گواهینامه به کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای به روند ایجاد اشتغال  آنان کمک می‌کند.

احمدپور اضافه کرد: مراکز فنی و حرفه ای در زمینه آموزش جایگاه خود را در کشور پیدا کرده و اثرگذاری آموزشها و تسهیلگری این مراکز در جامعه برای اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال کاملا مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه علم و تکنولوژی متوقف نمی‌شود آموزش ها هم رشد کرده و در این زمینه باید از آموزش های سنتی فاصله گرفت.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با آموزش های به روز و جدید موجب افزایش رغبت جوانان به سمت دوره‌های آموزشی مختلف می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: احیای صنایع دستی که یک سری از آنها فراموش شده، از سوی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و مراکز فنی و حرفه ای ضروری است و می‌توانند در ایجاد اشتغال نقش بسزایی ایفا کنند.

احمدپور ادامه داد: در حال حاضر نسل جدید رشد کرده و فضای روستا جدید شده آداب و رسوم و سنت‌ها دستخوش تغییر و تحولات شده این در حالی است که به سمت سنتهای گذشته در حال بازگشت هستیم و صنایع دستی فراموش شده در حال احیاشدن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.