در این نشست که روز یکشنبه در سالن اجتماعات شهید بهشتی قزوین برگزار شد، فعالان حوزه صنایع دستی به ضرورت تشکیل انجمن صنایع دستی و رفع مشکلات و موانع فعالان این عرصه پرداختند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این نشست گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نیاز مصرف کنندگان مواد اولیه (تولید کنندگان صنعتی و هنرمندان) ما نیازمند تشکیل کارگروه تامین مواد اولیه هستیم.   

میثم حصاری افزود: ضرورت تشکیل این کار گروه در استان‌های جنوبی و غربی کشور احساس شده بود که قزوین به لحاظ فعالیت بالا در حوزه صنایع دستی نیز پیگیری تشکیل این کار گروه است.

حصاری در ادامه سخنان خود به مطالبه فعالان حوزه صنایع دستی استان در خصوص انجمن صنایع دستی اشاره کرد و گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت و فعالیت‌های موجود در حوزه صنایع دستی می تواند یک انجمن کارآمد و فعال داشته باشد.

این مسئول همچنین اظهار داشت: پیگیری فرآیند اداری انجمن و اتحادیه صنایع دستی توسط فعالان این عرصه تا پایان سال ۹۷ ادامه داشت و به سرانجام نرسید که امیدواریم این مهم نیز در سال جاری محقق شود.  

محبوبه منفرد کارآفرین و تولید کننده صنایع دستی، امید شهردوست تولیدکننده سفال، مجید اسلامی تولیدکننده سازهای سنتی و محسن رضایی تولید کننده شیشه به عنوان اعضای موسس انجمن صنایع دستی  در این نشست به ضرورت تشکیل انجمن صنایع دستی پرداختند.

در پایان این نشست پرسش و پاسخ بین فعالان صنایع دستی  و اعضای هیات موسس برقرار شد.

استان قزوین دارای هفت هزار و ۶۰۰ نفر تولید کننده صنایع دستی است که از این میان حدود ۴۵۰ نفر فعال هستند.

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.  


۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.