معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به آغاز تحرکات انتخاباتی31 کاندیدای مجلس در این استان گفت: تمام تحرکات کاندیداهای مجلس در قزوین رصد و کنترل می‌شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: بر اساس آخرین رصدی که در سطح استان قزوین صورت گرفته، تحرکات انتخاباتی 31 نفر از کاندیداهای مجلس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای سه حوزه انتخابیه است، افزود: این حوزه‌های انتخابیه شامل قزوین، آبیک و البرز، بوئین‌زهرا و آوج و همچنین تاکستان می‌شود.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: تحرکات انتخاباتی کاندیداها بیشتر در قالب نشست‌های خانگی، شرکت در مراسم، مجالس و مناسبات مختلف بوده است.

4 کاندیدا از بانوان هستند

حبیبی با اشاره به وجود 4 کرسی از استان قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق ارزیابی انجام شده به ازای حدود هر صندلی در استان در مجلس، هشت نفر وارد گود انتخابات شده‌اند که این آمار، قطعی نیست و احتمال افزایش یا کاهش این آمار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تحرکات انتخاباتی 31 کاندیدای مذکور، حدود 50 درصد در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز است و 50 درصد هم در دو حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج و تاکستان است.

این مسئول سیاسی بیان کرد: از 31 کاندیدای موجود، 4 نفر از بانوان هستند این در حالی است که از تکثر، تعدد و تنوع کاندیداها استقبال می‌کنیم و قطعا مشارکت حداکثری در انتخابات، با حضور چهره‌ها و سلیقه‌های مختلف محقق می‌شود و امیدواریم شور انتخاباتی برای مشارکت حداکثری ایجاد شود.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین متذکر شد: تمام تحرکات کاندیداهای نمایندگی مجلس رصد و کنترل می‌شود و به موقع در اختیار هیأت‌های اجرایی و نظارت و دستگاه‌هایی نظارتی و انتخاباتی قرار می‌گیرد.

تحرکات کاندیداها ثبت و ضبط می‌شود

حبیبی افزود: در حال حاضر تحرکات کاندیداهای مجلس در فضای حقیقی و مجازی ثبت و ضبط می‌شود و به موقع به هیأت‌های اجرایی و نظارت و دستگاه‌هایی نظارتی و انتخاباتی ارسال می‌شود تا مورد بررسی قرار گرفته و اگر خارج از عرف معمول باشد، قطعا در روند صلاحیت آنها تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان کاندیدا مطرح هستند باید تمام ضوابط و شرایط حاکم بر کاندیداتوری را مطالعه کنند که البته خودشان بر این موضوع اشراف دارند و لازم است از تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد پرهیز کنند.

این مسئول مطرح کرد: لازم است کاندیداها در این برهه از زمان، از موضوعاتی که شائبه تخلف انتخاباتی ایجاد می‌کند، پرهیز کرده و پس ازثبت‌نام به صورت رسمی، وارد عرصه تبلیغاتی شوند.

گفتنی است،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.