استاندار قزوین با تأکید بر تقویت و توسعه مراکز تفرجگاهی و ورزشی و تأثیر آن‌ها در افزایش نشاط اجتماعی، گفت: این مراکز نباید خود به محل آسیب‌هایی چون اعتیاد تبدیل شوند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین، امروز در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت در حوزه نوجوانان و جوانان باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها ازنظر فعالیت‌های جسمی خسته شده و ازنظر روحی در بالاترین درجه نشاط قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: به این منظور اگرچه باید فضاهای ورزشی و تفریحی جهت غنی‌سازی اوقات آن‌ها افزایش یابند اما در کنار آن باید مراقب بود تا چنین اماکنی مانند باشگاه‌های ورزشی به پاتوقی برای توزیع مواد مخدر تبدیل نشود و سلامت و نشاط فرزندان را از بین نبرد.

زاهدی بر تقویت نظارت‌ها بر فعالیت این اماکن تأکید کرد و افزود: حضور مسئولان کارگروه‌ها و فرمانداران در نشست‌های مبارزه با مواد مخدر ضروری است و اگر این امکان وجود ندارد با توجه به ثبت امتیاز برای آن‌ها بهتر است آن‌ها یک جانشین ثابت به این شورا معرفی کنند.

در موضوع مواد مخدر دشمن بیکار ننشسته است

اردشیر صفاپور، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: این ستاد فعالیت‌های خود را با رویکرد فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جهت پیشگیری از اعتیاد انجام می‌دهد.

صفاپور افزود: در این هفته برنامه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، نمایشگاه‌های ثابت و سیار، تقدیر از خانواده شهدا و فعالان مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی و تبلیغات محیطی انجام شد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی و مقابله‌ای دستگاه‌ها در این حوزه با قوت در حال انجام است، افزود: البته به موازات این تلاش‌ها دشمن هم بیکار ننشسته و به هر ترفندی با توسعه تولید چند صد نوع روان‌گردان به دنبال گسترش مصرف مواد مخدر در بین جوانان است ازاین‌رو باید شتاب بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر قزوین با اشاره به مصوبه ۱۳۵ ستاد کل مبارزه با مواد مخدر که به تأیید رئیس‌جمهوری رسیده و ابلاغ‌شده است، افزود: ازجمله این مصوبات تغییر آیین‌نامه‌ها بود که در یکی از آن‌ها سازمان زندان‌ها و بسیج مستضعفان به برخی کمیته‌ها اضافه شده‌اند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.