رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: مدیران هر مجموعه‌ای به خاطر قصور در تضییع بیت‌المال و حقوق عامه باید پاسخگو باشند از این رو به دنبال کوتاهی‌های صورت گرفته در ایجاد خسارت واردشده به بیت‌المال خواهیم رفت حتی اگر آن مدیر و مسئول در حال حاضر مسئولیتی نداشته باشد و یا بازنشسته شده باشد.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان قزوین، معاون عمرانی استاندار و مسئولان استانی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.
حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در این نشست با بیان اینکه در استان قزوین همت و تلاش و جدیت لازم برای حفظ بیت‌المال با نگاه به رفع مشکلات وجود دارد، اظهار کرد: حفظ بیت‌المال هزینه‌هایی را به همراه دارد اما خدمتی است که به جمع کثیری از مردم داده و موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی می‌شود.
وی افزود: هر سازمان و نهاد و مسئولی موظف به رصد امور و مطالبات مردم در راستای حفظ اموالی است که در اختیار آن‌ها قرار دارد از این رو در مقابل هرگونه تضییع آن مسئول هستند.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: مدیران هر مجموعه‌ای به خاطر قصور در تضییع بیت‌المال و عامه باید پاسخگو باشند از این رو به دنبال کوتاهی‌های صورت گرفته در ایجاد خسارت واردشده به بیت‌المال خواهیم رفت حتی اگر آن مدیر و مسئول در حال حاضر مسئولیتی نداشته باشد و یا بازنشسته شده باشد.
این مسئول با اشاره به دستورالعمل صادر شده گفت: اگر بین دستگاه‌هایی اختلافات وجود دارد باید برای حل آن در درجه نخست به استانداری قزوین مراجعه کنند و درخواست خود را برای حل مشکلات فی‌مابین اعلام کنند.
وی اضافه کرد: اگر مشکل حقوقی آن‌ها از این طریق حل نشد می‌توانند آن را در شورای حفظ بیت‌المال مطرح کنند تا نسبت به آن تصمیم مقتضی صورت بگیرد.
اگر نیاز است دور دریاچه اوان فنس‌کشی شود
حجت‌الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت دریاچه گردشگری اوان در الموت و غرق‌شدگی‌های اتفاق افتاده در این دریاچه بیان کرد: باید اقدامات لازم برای ارتقاء امنیت جان افراد از غرق‌شدگی و حوادث دیگر در اطراف این دریاچه و دیگر دریاچه‌ها در راستای کاهش اتفاقات ناگوار انجام شود حتی اگر این دریاچه نیاز به فنس کشی دارد باید انجام شود تا از شنا در این دریاچه که عواقب بسیاری را برای آن افراد به دنبال می‌آورد جلوگیری شود.
وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان مسئول باید قسمت‌هایی که امکان شنا در آن وجود دارد را مشخص کند و برای تأمین جان افراد تنها به زدن تابلوی هشدار بر ممنوعیت شنا بسنده نکند زیرا این تابلوها نمی‌تواند مانعی برای جلوگیری از حوادث و غرق‌شدگی‌ها باشد.
این مسئول عنوان کرد: در خصوص رفع تصرفات صورت گرفته در بستر و حریم رودخانه‌ها اداره آب منطقه‌ای استان باید ضمن شناسایی نسبت به اجرای قلع‌وقمع آن اقدامات لازم را انجام و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشد.
جهاد کشاورزی خسارتی به زمین‌های کشاورزی در بستر رودخانه‌ها ندهد
وی ادامه داد: البته در حوزه زمین‌های کشاورزی که در بستر رودخانه‌ها وجود دارد این نکته باید مورد توجه باشد که جهاد کشاورزی حق پرداخت هیچ‌گونه جبران خسارتی به صاحبان این اراضی کشاورزی را ندارد و این موضوع نیز باید به آن‌ها اطلاع داده شود.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین به مشکلات ایجاد شده در حوزه زمین‌های اوقافی شهرستان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تعداد 200 نفر برای تمدید قرارداد وقفی خود مراجعه نمی‌کنند که باید لیستی از این افراد تهیه شود تا نسبت به توجیه آن‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی ادامه داد: بی‌شک بعد از اتمام زمان قرارداد تمدیدی صورت نمی‌گیرد از این رو دادگستری این شهرستان با کمک اوقاف و مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام دهند همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف است یک ماه آینده زیرساخت‌های لازم را در این اراضی آماده کند.
حجت‌الاسلام قدرتی در پایان به مشکلات ایجاد شده در حوزه تعاونی‌های مسکن اشاره کرد و گفت: مدیرعاملی که تخلفات مالی دارد اجازه ورود در تصمیم‌گیری‌های تعاونی‌ها چون تعین صلاحیت اعضای شرکت تعاونی و انتخاب هیئت‌مدیره را ندارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.