معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت:اگر به حجاب اعتقاد داریم به جای برخوردهای سلبی، باید برخوردهای ایجابی داشته باشیم و فضاهایی را ایجاد کنیم زنان در آن راحت‌تر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و جمعی از مدیران استان ظهر امروز در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده  در این نشست گفت: اگر به حجاب اعتقاد داریم به جای برخوردهای سلبی، باید برخوردهای ایجابی داشته باشیم و فضاهایی را ایجاد کنیم زنان در آن راحت‌تر باشند. مثلا  فضاهای آموزش و پرورش را به نوعی طراحی کنیم که اشراف نداشته باشد و دختران بدون اینکه حجابی داشته داشتند، بتوانند به راحتی سرکلاس حضور داشته و فعالیت های درسی و ورزشی خود را انجام دهند. وقتی  واقعیت هایی که وجود دارد  نادیده گرفته می شود فشارهای تجمعی بر روی دختران ایجاد شده  و محدودیت ها و شرایط خاص و مشکلات اجتماعی را به وجود می آورد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه  باید در عدالت جنسیتی  برنامه ریزی کنیم تا به شاخص‌ها برسیم، افزود:  براساس ستاد اقتصاد مقاومتی، رشد زنان در استفاده از تسهیلات روستایی چشمگیر است و در بخش زنان سرپرست خانوار، دولت به صورت ویژه فعالیت  می‌کند و دو طرح در استان قزوین با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار داریم .اینها همه  فرصتی برای جامعه است تا با توان افزایی و حمایت های مدنی بتوانیم از ظرفیت های زنان برای بسیج اجتماعی و حضور بیشتر در مشارکت اجتماعی استفاده کنیم.

وی گفت: در بسیاری از الکامپ هایی که برگزار می شود بانوان حضور دارند و توصیه داریم فضاهایی برای دختران در استارپ آپ‌ها فراهم شود و خانه های استارت آپی را  راه اندازی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: ما از ابتدای دولت دوازدهم شاخص های عدالت جنسیتی را در ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور در ۸ محور اصلی با ۲۵ شاخص اصلی و ۱۷۰ شاخص اختصاصی از جمله آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، اجتماعی و حقوق تعریف و برای وزرات ها ابلاغ شده است.

وی گفت: از سوی دیگر باید مشارکت مردان را در امور خانه تقویت کنیم و اینکه تربیت فرزند تنها مختص زن نیست و مردان هم  باید مشارکت داشته باشند تا بانوان نیز بتوانند به علاقه شخصی خود دست یابند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: تمام استان ها برای تنظیم سند وضعیت زنان از یک سال گذشته قرار داد دارند و هدف سند توجه به مکان هایی است که نیاز احساس می شود.

آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح تاب آوری اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: حمایت از توسعه سوادآموزی دختران و زنان روستایی نیز از جمله طرح‌ها‌ی دیگر ما است. یکی از شکاف‌ها سواد دختران بازمانده از تحصیل بخصوص در حوزه حاشیه نشینی است .

ابتکار گفت: طرح تاب آوری اجتماعی، افزایش ذاتی یک جامعه برای مقابله با آسیب ها بوده که در دومرحله اجرا شده است و ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر آموزش صورت گرفته است و تسهیل گرانی نیز در این حوزه فعالیت دارند و از استاندار قزوین درخواست داریم این طرح را ادامه دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.