رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از حریق حدود هشت هکتار از اراضی مرتعی در روستای آبیک‌علیا واقع در شمال شهر این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا رضانژاد شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: عصر امروز حدود 8 هکتار از اراضی مرتعی در روستای آبیک‌علیا واقع در شمال شهر شهرستان آبیک طعمه حریق شد.

وی علت حریق در اراضی مرتعی را عامل انسانی و سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی ذکر کرد و افزود: حریق از ابتدای روستای آبیک علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک آغاز شده بود و تا ضلع شرقی دامنه پیغمبرکوه گسترش یافته بود اما به معادن آسیبی نرسیده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک ضمن قدردانی از همکاری اعضای کوهنوردی شهرستان آبیک، اهالی روستای آبیک علیا، پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست این شهرستان در اطفای حریق اراضی منابع طبیعی ادامه داد: فرمانداری شهرستان آبیک، کارگران معادن و آتش‌نشانی هم در اطفای حریق مساعدت کردند که جای قدردانی دارد.

رضانژاد اضافه کرد: عوامل آتش‌نشانی شهر آبیک تا مسیری توانست نسبت به اطفای حریق اقدام کند و عوامل دیگر حاضر در اطفای حریق آتش‌سوزی با ادواتی همچون آتش‌کوب و دمنده نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه ساعت 18:15 امروز این آتش‌سوزی در مراتع روستای آبیک‌علیا اتفاق افتاده بود، مطرح کرد: با کمک تمام دست‌اندرکاران مذکور تا ساعت 20:25 دقیقه امروز اطفای حریق به طول انجامید و به طور کلی اطفا انجام پذیرفت.

این مسئول متذکر شد: از مردم درخواست می‌شود در صورت شناسایی فرد مسبب حریق، به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک اطلاع دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.