رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: قول می دهیم هنر خوشنویسی را جزو میراث ملی ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در دیدار جمعی از هنرمندان استان قزوین در سرای سعدالسلطنه اظهار داشت: از مسئولان بالادستی درخواست کردیم تا هنر خوشنویسی را به عنوان میراث فرهنگی ثبت کنیم و اعلام کردیم که وظیفه ما حفظ این ارزش ها است و اگر آن را حفظ نکنیم از بین می رود. موافقت برای ثبت آن در هفته گذشته انجام و هنر خوشنویسی به عنوان میراث ناملموس ثبت شد.

وی افزود: برای هنرهای دستی باید برنامه ریزی صورت بگیرد و مینیاتور جزو صنایع دستی است.

رئیس سازمان  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: خط نستعلیق یکی از میراث جهانی است و قول می دهیم آن را جزو میراث ملی ثبت کنیم.

مونسان یادآور شد: مرزبندی ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شده است تا انجام ثبت برخی از هنرها به عنوان میراث ملی به راحتی صورت نگیرد و این جداسازی اتفاق خوبی نیست؛ به نظر بنده فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد باید در حوزه کتاب و نشر باشد.

وی اضافه کرد: ساز موسیقی کمانچه را ثبت جهانی کردیم و امیدواریم دوتار را نیز ثبت ملی کنیم و ورزش چوگان را نیز ثبت ملی کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: باید خط نستعلیق را به عنوان یک موضوع در حوزه میراث فرهنگی بپذیریم و آن را به عنوان یک میراث ملی  عنوان کنیم.

 

 

حجم ویدئو: 23.76M | زمان ویدئو: 00:03:29 دانلود فایل ویدئویی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.