سراستادخلبان هوانیروز گفت: هوانیروز عصای دست وزارت کشور به ویژه در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سراستاد خلبان اردشیر کریم‌زاده در یادواره سرلشکر شهید خلبان ایرج عیوضی از شهدای شاخص کشور، استان قزوین و شهرستان ابیک که در سالن اجتماعات پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 20 ماه پیش از آغاز جنگ تحمیلی بالگردهای هوانیروز با خون و آتش در درگیری با عوامل ضدانقلاب در کوهستان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی آشنا بوده و پس از  جنگ هم و تا پایان جنگ پرواز و حضور فعال داشته است.

وی افزود: در دوران جنگ 271 هزار نفر توسط بالگردهای هوانیروز ترابری و 261 هزار نفر مجروح به بیمارستان‌های منطقه (ارومیه، تبریز، کردستان، کرمانشاه، ایلام، دزفول، اهواز و آبادان) انتقال داده شد.

همرزم سرلشکر خلبان شهید عیوضی ادامه داد: در جنگ تحمیلی با 33 کشور مواجه بودیم و بالگردهای هوانیروز در عملیات‌های مختلف پشتیبانی از نیروهای دیگر را بر عهده داشت که می‌توان به پشتیبانی 110 فروند بالگرد در عملیات فتح‌المبین و 105 فروند بالگرد در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد.

کریم‌زاده با اشاره به پشتیبانی 65 فروند از بالگردهای هوانیروز از نیروها در عملیات رمضان اضافه کرد: شهید خلبان عیوضی به همراه همرزم خود در عملیات رمضان سال 61 به دل دشمن زد و این دو شهید در میان شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند و سال‌های سال از پیکر این شهدا خبری نبود به دلیل اینکه در عمق منطقه به شهادت رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی شهید عیوضی به شرکت در عملیات رمضان خلاصه نمی‌شود چرا که از سال 57 به بعد در مبارزه با منافقین نقش اصلی  و موثر ایفا کرده است.

آموزش بالگرد فقط نظامی است

این پیشکسوت هوانیروز بیان کرد: خلبانان در دوران جنگ تحمیلی از طلوع صبح تا غروب آفتاب بدون اینکه بالگردها را خاموش کنند، نقش خود را ایفا می‌کردند این در حالی بود که بار اصلی جنگ بر دوش هوانیروز بود.

کریم‌زاده افزود: در حال حاضر هوانیروز در حوادثی همچون بلایایی طبیعی سیل و زلزله، تصادفات جاده‌ای و غیره نقش مهمی دارد و وسیله استراتژیک محسوب می‌شود؛ آموزش بالگرد شخصی نیست و آموزش، آن فقط نظامی است.

وی امید رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی را نخست خدای متعال و سپس هواینروز دانست و ادامه داد: از صدای ملخ‌های بالگردها رزمندگان روحیه می‌گرفتند و شاد می‌شدند که به تبع هوانیروز هم خرسند می‌شد.

این سرهنگ بازنشسته هوانیروز اضافه کرد: امروز هم بالگردهای هوانیروز آمادگی انجام هرگونه ماموریت را دارند چرا که با الگوگیری از خلبانان شهید و خلبانان دوران دفاع مقدس از مردم، نظام و کشور دفاع می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.