معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: بیش از 83 درصد مردم استان قزوین در رنج سنی بالای سی سال مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، دکتر امیر محمد کاظمی فر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری با محوریت اطلاع‌رسانی از آخرین گزارش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که در سالن جلسات ساختمان ستاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در نظام سلامت یکی از مشکلات اصلی، بیماری‌های غیر واگیر است.

وی گفت: بحث بیماری های غیرواگیر از مباحث حساس جامعه است و فشارخون یکی از این بیماری هاست که بخش بزرگی از جامعه را درگیر کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فعال شدند 9 بیمارستان دولتی و 7 بیمارستان خصوصی استان نیز مشارکت داشتند.

00

دکتر کاظمی فر عنوان کرد: در طول مدت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، 23 هزار و 966 نفر در بیمارستان‌های استان مورد سنجش و غربالگری قرار گرفتند که می‌توان گفت به طور میانگین هزار و 500 نفر در هر بیمارستان غربالگری شدند.

وی گفت: در بین بیمارستان‌های قزوین بیمارستان‌های ولایت، مهرگان و بوعلی مشارکت فعالانه تری داشتند.

کاظمی فر اضافه کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون توانست در افزایش سطح آگاهی مردم و حساس سازی آنها نسبت به کنترل مستمر فشار خون تأثیر بگذارد که دستاورد بزرگی برای این طرح است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: از این پس کلینیک‌های فشار خون در کلیه بیمارستان‌های استان تشکیل شده و آماده ارجاع افراد دارای فشار خون سطح یک به مراکز درمانی هستند.

کاظمی فر گفت: به طور میانگین بیش از هشتاد درصد جمعیت بالای سی سال کشور و بیش از 83 درصد در استان قزوین در همین رنج سنی، مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند و 180 ایستگاه در سراسر استان برپا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.