مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر اعتبار در نظر گرفته‌شده برای سازمان بهزیستی 800 میلیون تومان است که با این میزان سرانه افراد تحت پوشش برای هر نفر هشت هزار و 500 تومان می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علیرضا وارثی در دیدار مدیران بهزیستی قزوین با نماینده ولی فقیه استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته بهزیستی، تصریح کرد: علی‌رغم منابع محدودی که داریم در حوزه توان‌بخشی و نگهداری جامعه هدف در مراکز روزانه استان قزوین با 33 درصد رشد روبه‌رو بودیم، در حال حاضر 1500 نفر به صورت شبانه‌روزی در مراکز ما نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی نیز سال گذشته 52 میلیارد ریال به صورت نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب منابع داشتیم که نسبت به سال 96 با 12 درصد رشد روبه‌رو شده است، در سطح کشور جزو ده دستگاه برتر در حوزه مشارکت‌های مردمی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: بهزیستی استان قزوین پیش از این رتبه 29 کشوری را داشت که طی دو سال اخیر توانستیم به رتبه‌های برتر کشوری دست‌ یابیم، در استان نیز رتبه دوم را کسب کردیم که نشان از خدمت‌رسانی به دهک‌های پایین جامعه دارد.

وی عنوان کرد: زکات فطریه به ما پرداخت نشد و کمیته امداد همکاری لازم را انجام نداد، همچنین در حوزه بیمه و سهم کارفرما ورود جدی پیدا کردیم، افرادی که زنان سرپرست خانوار و معلولان را در کارگاه خود به کار بگیرند 23 درصد سهم بیمه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وارثی یادآور شد: نه ماه از سهم بیمه کارفرما کانون معلولین توانا بالغ‌بر 890 میلیون تومان توسط بهزیستی پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته 99 درصد رشد داشته است، همچنین 280 میلیون تومان کمک بلاعوض به این مجموعه به منظور حمایت از کارفرما پرداخت‌شده است.

وی تأکید کرد: 3746 جامعه هدف نیازمند مسکن از جمله معلولین، زنان سرپرست خانوار، افرادی که در حوزه فرزندخواندگی نگهداری می‌شوند و به استقلال رسیدند در استان شناسایی‌شده که تاکنون 2100 واحد آماده و تحویل داده‌شده است، در سال جاری نیز 362 واحد در هفته بهزیستی و مابقی نیز تا پایان سال 99 تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: اولویت ما در تحویل مسکن خانواده‌های دارای بیش از دو معلول هستند که 305 سهمیه کشوری، 120 سهمیه شهری و 85 سهمیه روستایی داریم که ساماندهی صورت گرفته و تا پایان سال 99 تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: 46 افتتاحیه در حوزه‌های مختلف در هفته بهزیستی صورت می‌گیرد، سامانه رصد و پاسخگویی تلفنی 123 به صورت شبانه فعال می‌شود، پیش از ین تا ساعت 20 پاسخگویی صورت می‌گرفت با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی خط شبانه فعال می‌شود.

وارثی تأکید کرد: 16 مورد مرکز مداخله، هشت مورد مراکز حوزه اعتیاد، نه مورد مراکز نگهداری معلولین، افراد بی‌سرپرست و شایعات نخاعی، 13 افتتاحیه مسکن 10 واحدی از دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری یادآور شد: در حال حاضر ما خانواده دارای هفت معلول داریم که به آزمایش ژنتیک اعتقادی ندارند و این کار را دست بردن در کار خدا می‌دانند که ناشی از عدم آگاهی است، در حوزه پیشگیری نیز ما با جدیت ورود پیدا کردیم.

مدیر بهزیستی استان قزوین بیان کرد: بهزیستی دستگاه حمایتی است که نباید با دید دستگاه دولتی به آن نگاه کرد، در حال حاضر اعتبار در نظر گرفته‌شده برای این سازمان 800 میلیون تومان است که با این میزان سرانه افراد تحت پوشش برای هر نفر هشت هزار و 500 تومان می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به اعتبار موجود طبیعتاً نارضایتی وجود دارد، ما برای کمک 300 هزارتومانی به یک مددجو باید سرانه 30 نفر را صرف یک نفر کرد بنابراین در صورت امکان باید بودجه افزایش پیدا کند، محور ما در پرداخت مددکاری است و وضعیت اقتصادی در اولویت است بنابراین باید ستاد پذیرش اولویت را بپذیرد.

وارثی خاطرنشان کرد: رسیدگی به درخواست‌های کمک جامعه هدف صورت می‌گیرد و پاسخ می‌دهیم اما امکان پرداخت به همه وجود ندارد، ما هر روز ملاقات عمومی داریم که به صورت جمعی برگزار می‌شود و تا جایی که امکان دارد پاسخگویی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.