رئیس شورای شهر محمدیه گفت: امروز شاهد هستیم برخی از اعضای شورای شهر و روستا حتی نیم ساعت در هفته نیز برای حضور در جلسات شورای شهر وقت نمی‌گذارند این در حالی است که وقتی کسی مسئولیتی می‌گیرند باید وقت لازم را برای آن اختصاص دهند تا بدین واسطه شاهد خدمت به مردم باشیم.  
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علی کاظمی رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در مجمع شهرداران به‌منظور هم‌اندیشی شهرداران استان با دستگاه قضا و مسئولان استانداری که ظهر امروز با حضور دادستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هم‌زمانی ورود اعضای شوراها با انتخابات ریاست جمهوری موجب شده تا تمام توجه‌ها به این سمت باشد و همین امر سبب ورود افراد ضعیف در بدنه شورای شهر و روستا و کاهش جایگاه این نهاد مردمی شده است. 
وی افزود: باید رویکرد ورود کاندیداها را در شورای شهر و روستا تغییر داد و شرایط حضور را به‌گونه‌ای فراهم کرد تا افراد واجد شرایط در این حوزه ثبت‌نام کنند. 
کاظمی تصریح کرد: اگر در ورود اعضای شورا سخت‌گیری لازم صورت بگیرد بی‌شک افراد ضعیف که برای شوراها مشکل‌ساز شده است نمی‌توانند وارد این حوزه شوند و اعتماد مردم نی به آن بیشتر خواهد شد. 
این مسئول با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان و کارمندان شهرداری از امکانات شهرداری برای تبلیغات شورای شهر استفاده می‌کنند، گفت: سابق بر این کارمند شهرداری نمی‌توانست برای انتخابات شورای همان شهر کاندید شود اما امروز حتی برای کاندید شدن حتی نیازی به استعفا هم نیست. 
وی ادامه داد: عده‌ای با بهره از امکانات شهرداری برای تبلیغات و شناساندن خود در مسیر انتخابات آینده استفاده می‌کنند و ما شاهد سوءاستفاده‌هایی در این خصوص هستیم لذا نیاز است قانونی اتخاذ شود تا کارمندان شهرداری در همان شهر خود نتوانند نامزد انتخابات شوند. 
رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه با اشاره به کم‌کاری برخی منتخبان شورای شهر خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم برخی از اعضای شورای شهر و روستا حتی نیم ساعت در هفته نیز برای حضور در جلسات شورای شهر وقت نمی‌گذارند این در حالی است که وقتی کسی مسئولیتی می‌گیرد باید وقت لازم را برای آن اختصاص دهد تا بدین‌واسطه شاهد خدمت به مردم باشیم. 
۴ شکایت کیفری در سال از شهرداری‌ها صورت می‌گیرد
حسین غیاثوند شهردار بوئین‌زهرا نیز در این نشست اظهار کرد: شکایات کیفری به‌ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان از شهرداری‌ها یکی از موضوعات مشکل‌ساز شهرداران است.
وی افزود: به‌صورت میانگین چهار شکایت کیفری در سال از شهرداری‌ها صورت می‌گیرد که خطاب همه این شکایت‌ها نیز به نام شهردار است.
غیاثوند تصریح کرد: این شکایات در حالی انجام می‌شود که با تعامل می‌توان آن را حل کرد و نیاز به شکایت هم نیست لذا از دستگاه قضا خواهان یاری در این موضوع هستیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.