نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمار رسمی، بیش از یک سوم ازدواج‌ها در کشور منجر به طلاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهمن طاهرخانی در مراسم افتتاح سامانه تصمیم (کنترل و کاهش طلاق) شهرسان تاکستان استان قزوین اظهار کرد: طلاق یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی در جامعه است و بر اساس آمار رسمی بیش از یک سوم ازدواج‌ها در کشور منجر به طلاق می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود از میزان پدیده شوم طلاق در استان قزوین و شهرستان‌ها کاسته شود.

بهمن طاهرخانی

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظامنانه‌ای برای اظهارنظر رصد اجتماعی مسائل اجتماعی تهیه شده که نیازمند داده است و یکی از جاهایی که می‌تواند داده ارائه دهد سامانه‌های تصمیم است.

طاهرخانی اضافه کرد: آمارها قبلا به صورت دستی و سنتی انجام می‌شد و نمی‌توانستیم داده‌ها را کامل دریافت کنیم اما با راه‌اندازی سامانه تصمیم و اینترنتی شدن، اطلاعات زیادی  از داده‌ها استخراج و به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: از داده‌های به دست آمده می‌توان در آیین‌نامه‌ها، تصویب قوانین و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق بهره برد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گرچه اعلام شده در سال ،97 دو درصد طلاق نسبت به سال 96 کاهش یافته که باید گفت این مهم با ایجاد موانع بین زوجین تحقق یافته و اگر موانع ایجاد نمی‌شد آمار طلاق در سال 97 نسبت به 96 هم بالاتر برد.

طاهرخانی افزود: بهزیستی، از نهادهای حمایتی است که در تامین نیازها و رفع مشکلات افراد خاص جامعه که با مشکل مواجه هستند، گام‌های ارزنده‌ای برمی‌دارد و وظایف خطیری را برعهده دارد تا افراد دارای مشکل، بتوانند به حیات طبیعی خود ادامه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.