معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر پنج شهر استان قزوین شهردار ندارد و در یکی از شهرها نیز شاهد تغییر شش شهردار و سرپرست در بازه زمانی کوتاه بودیم همچنین زمزمه تغییر چهار شهردار دیگر نیز شنیده می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، مجمع شهرداران به‌منظور هم‌اندیشی شهرداران استان با دستگاه قضا و مسئولان استانداری صبح امروز با حضور دادستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
علی فرخزاد در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات و بودجه شهرداری‌های استان قزوین در سال‌جاری بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان عنوان شده است، اظهار کرد: منابع شهرداری‌ها و بودجه آن چهار برابر بودجه عمرانی است.
80 درصد زمین‌های قزوین قولنامه‌ای است
وی افزود: ۸۰ درصد زمین‌های استان قولنامه‌ای است که این موضوع معضلات و مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است و برای حل مشکلات حقوقی ناشی از آن راهکارهایی در دست بررسی است.
فرخزاد تصریح کرد: دادستان قزوین در نامه‌ای ابلاغ کرده‌اند که ارائه خدمات زیربنایی به ساخت‌وسازهای غیرقانونی ممنوع است و نباید شهرداری‌ها در این خصوص تخلفی انجام دهند با این حال ممکن است در این میان استثناهایی نیز وجود داشته باشد.
وی افزود: ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است و مدیریت بحران در این حوزه ورود پیدا کرده و برخورد لازم در این خصوص با متخلفان صورت می‌گیرد.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر طرح‌های جامع در استان اجرا می‌شود در حالی که به نظر من غیر از شهر قزوین دیگر شهرها نیاز به طرح جامع نداشتند چراکه همه اختیارات را به شورای‌عالی معماری شهرسازی در تهران داده‌ایم و دیگر خود اختیاری نداریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه با این طرح اختیارات قانونی را از خود سلب کرده‌ایم، گفت: طی پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد اختیارات شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به خود شهرداری‌ها و شورای شهر آن منطقه بازگردد و دیگر نیازی به تصمیم‌گیری شورای‌عالی معماری شهرسازی نباشد اما هنوز این تصمیم اجرایی نشده است.
این مسئول بیان کرد: همه شهرهای استان درگیر این مشکل هستند و ما در حال پیگیری این موضوع از طریق وزارت کشور هستیم.
فرخزاد عنوان کرد: ارتباط سیستم قضایی و انتظامی باید با شهرداری‌ها قوی‌تر شود ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنم جلسات هم‌اندیشی بین مدیریت شهری و دستگاه قضا در شهرستان‌ها نیز برگزار شود.
وی ادامه داد: چالش‌های موجود باعث شده انتخاب شهرداران سخت شود که این موضوع با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این چالش‌ها اقدام شود تا شهرداران فارغ از جو سیاسی انتخاب شوند.
این مسئول اعلام کرد: در حال حاضر پنج شهر استان شهردار ندارد و در یکی از شهرها نیز شاهد تغییر شش شهردار و سرپرست در بازه زمانی کوتاه بودیم همچنین زمزمه تغییر چهار شهردار دیگر نیز شنیده می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردمی به شهرداری‌هاست، خاطرنشان کرد: نیاز به اتخاذ راهکارهای لازم در حوزه هستیم تا شهردارانی با قدرت و متخصص وارد این مسئولیت شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.