معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: با تشکیل انجمن طراحان مد و لباس، تمام طراحان این حوزه در استان قزوین دربر گرفته می‌شوند و مشکلات صنعت لباس و تولید انبوه ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ناصر ایزدفر امشب در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی «دُرّ آسمانی» شهرستان آبیک با تقسیم هنر به هنرهای زیبا و کاربردی اظهار کرد: هنرهای زیبا، تک‌بعدی و منحصر هستند و هنرهای کاربردی برای تولید انبوه هستند و حتی ازهنرهای زیبا بسیار مشکل‌تر و سخت‌تر بوده و باید زیبایی و کاربردی باشند.

وی افزود: تمام هنرمندانی که در زمینه طراحی لباس و پارچه و دوخت فعالیت می‌کنند، هنر کاربردی را به پیش می‌برند و لازم است هم تولید انبوه  و هم عناصر زیبایی‌شناسانه در این هنر وجود داشته باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: اگر فعالیت در عرصه البسه و طراحی دوخت به تولید انبوه نرسد، در  مرحله طراحی باقی می‌ماند.

ایزدفر اضافه کرد: عدم ایجاد رابطه  بین طراح لباس و تولید انبوه، حلقه مفقوده در صنعت تولید و طراحی لباس و دوخت محسوب می‌شود و لازم است جهت‌گیری هنرمندان طراح لباس، پارچه و دوخت به سمت و سوی تولید انبوه باشد.

وی با بیان اینکه انجمن طراحان مد و لباس در استان قزوین نداریم، خاطرنشان کرد: با تشکیل این انجمن در استان قزوین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت مالی و معنوی خواهد کرد اما به موسسات چند نفره نمی‌توان مساعدت کرد.

این مسئول اذعان کرد: با تشکیل انجمن طراحان مد و لباس، تمام طراحان لباس استان قزوین دربر گرفته می‌شوند و مشکلات صنعت لباس و تولید انبوه در جامعه سر و سامان بخشیده می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به پتانسیل‌های خوب هنری در شهرستان آبیک و وجود هنرمندان برجسته در این شهرستان افزود: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان  قزوین در شهر آبیک برگزار شده و دو دوره این شهرستان در جشنواره بین‌المللی فجر حضور داشته  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.