معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: علی‌رغم اینکه شرایط اقتصادی خوب نیست اما در اعتبارات حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دست ما باز است و هر دستگاهی برنامه کاربردی داشته باشد می‌توانند از اعتبارات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، منوچهر حبیبی در نشست مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و ارتقا اجتماعی فرهنگی و سلامت که امروز در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید تلاش کنیم که موضوعات اجتماعی و فرهنگی از حاشیه به متن بیایند، هم‌اکنون ما به‌عنوان متولیان فرهنگ و اجتماعی به وظیفه خود عمل نکردیم.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند در این حوزه موازی‌کاری بین دستگاه‌ها وجود دارد درحالی‌که هر سازمان وظیفه مشخصی دارد، اگر در حوزه اقتصادی مشکل و کمبودی باشد به‌سرعت دیده می‌شود اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی غفلت زیاد است و به‌مرورزمان اتفاق‌ها رشد می‌کند و آسیب‌های اجتماعی مانند موریانه که به‌آرامی رسوخ می‌کند و خسارت غیرقابل‌جبران اعمال می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: در حوزه‌های اجتماعی باید به‌موقع و اصولی عمل کنیم، اگر دنبال نشاط و روح اجتماعی هستیم باید فعالیت‌های اجتماعی را جدی بگیریم، در حال حاضر حاشیه‌نشینی جدی‌ترین حوزه آسیب اجتماعی است.

وی تأکید کرد: در حاشیه‌نشینی کنترل و نظارت کمتر است بنابراین آسیب‌پذیرترین حوزه اجتماعی در این بخش است، همه دستگاه‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی باید در حوزه بازآفرینی ورود پیدا کنند و اعتبارات خوبی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است.

حبیبی یادآور شد: طراحی شهری باید به‌گونه‌ای صورت بگیرد که حاشیه‌نشینی از بین برود، نباید بگذاریم حاشیه‌نشینی ایجاد شود که در این میان راه و شهرسازی و شهرداری نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و به‌راحتی می‌توان حاشیه‌نشینی را ساماندهی کنیم.

وی افزود: اگر حاشیه‌نشینی بروز کرد باید کنترل شود تا توسعه نیابد، در استان حاشیه‌نشینی کم است و در مناطقی از قزوین و اقبالیه دیده می‌شود که به‌راحتی قابل‌کنترل است و با اعتبارات محدودی که داریم می‌توانیم برای کاهش آسیب‌ها استفاده کنیم .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شرایط اقتصادی خوب نیست اما در اعتبارات این حوزه دست ما باز است و هر دستگاهی برنامه کاربردی داشته باشد می‌توانند از اعتبارات استفاده کنند، اگر برنامه‌ها تأثیرگذار باشند و تأثیر آن‌ها مشاهده شود می‌توان اعتبارات را افزایش داد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.