معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته 18 کودک به عنوان فرزند خوانده تحویل خانواده ها شدند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدی حقیقی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال امین برگزار شد، بیان کرد: حوزه معاونت امور اجتماعی دارای سه دفتر کودکان، زنان و آسیب دیدگان اجتماعی است.

وی گفت: در حوزه کودکان، کودکان از شش ماه تا شش سال و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: 114 مهد کودک فعال در سطح استان قزوین فعالیت دارند و همچنین 4 مرکز رفاه در استان وجود دارد که اخیرا برای آنها مجوز صادر شده که عمده فعالیت این مراکز، نگهداری از کودکان بالای 6 سال است.

حقیقی اظهار کرد: سال پیش حدود 462 مورد آموزش مدیران و مربیان مهدها در راستای ارتقای کیفیت مهاد کودک انجام شد. همچنین برنامه هایی در مهدهای مناطق حاشیه و روستاها اجرا می شود که از جمله آن دادن یک وعده غذای گرم هر روز در این مهاد است.

وی افزود: در مراکز شبه خانواده یا شیرخوارگاه نیز کودکان بدسرپرست و بی سرپرست نگهداری می شوند که در سال 96 حدود 196 کودک نگهداری می شد و این آمار در سال 97 به 201 کودک رسیده است که سال گذشته 73 کودک از این مراکز ترخیص شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به آمار درخواست دریافت کودک در استان قزوین حدود 400 زوج متقاضی فرزندخواندگی در پشت نوبت قرار دارند.

حقیقی تصریح کرد: سال گذشته 18 کودک به عنوان فرزند خوانده تحویل خانواده ها شدند که البته این زوجها باید دارای شرایط لازم از جمله 5 سال سابقه زندگی مشترک و نداشتن فرزند است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به 2 هزار و 310 زن سرپرست خانوار در استان مستمری پرداخت می شود هم چنین  993 نفر از این زنان بیمه اجتماعی بوده و به 367 خانوار دارای فرزند چند قلو کمک می شود.

وی افزود: با کمک هزینه 30 میلیون تومانی از سوی سازمان، در حال حاضر 16 گروه پنج نفره از زنان، دارای مشاغل خانگی و اجتماعی هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی امروز 83 نفر مددکار در حال فعالیت هستند و اعتباری بالای دو میلیارد تومان در سال هزینه جاری اورژانس های اجتماعی می شود و در تمام شهرستان ها اورژانس اجتماعی وجود دارد که این مرکز در شهرستان آوج نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: تیم سیار، خط 123، پایگاه های اجتماعی همه جزو حوزه هایی هستند که به گروه های هدف آسیب دیده خدمات ارائه می دهند.

حقیقی بیان کرد: سال گذشته خانه امن برای زنان خشونت دیده افتتاح شد که محل حضور زنان خشونت دیده به همراه فرزندان‌شان است و این از دستاوردهای بهزیستی استان است. میزان اقامت این افراد حدود چهارماه است که اگر فرآیند بازگشت فرد به خانه ایجاد نشود مدت بیشتری در این محل می مانند که بر اساس آمار 67 زن با افزایش 16 درصدی در سال گذشته در خانه امن حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.