شورای اسلامی شهر قزوین در حالی مصوبه خرید ساختمان برای شهرداری منطقه چهار را به رأی‌گیری گذاشت که اعضای شورا از وجود شهرداری منطقه چهار اطلاعی نداشتند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته برگزار شد، احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر قزوین لایحه خرید ساختمان به مساحت دو هزار و 155 متر مربع با اعیان چهار هزار و پانصد مترمربع و مشتمل بر سه‌طبقه روی همکف و زیرزمین به مبلغ 142 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت استقرار معاونت شهری شهرداری، سازمان طراحی و زیباسازی و منطقه چهار شهرداری در خیابان نواب مجتمع ادارات را مطرح کرد.

احد چگینی در ادامه با اشاره به عدم اطلاع از شهرداری منطقه چهار تأکید کرد: هر ساختاری به شهرداری اضافه شود باید به تصویب وزارت کشور برسد، بنابراین اگر قرار است شهرداری منطقه چهار تأسیس شود قبل از خرید ساختمان باید در شورای شهر مطرح می‌شد.

وی افزود: شهرداری منطقه سه نیز تا قبل از شورای پنجم به تصویب نرسیده بود که در شورای چهارم تصویب شد، حالا باید دید شهرداری منطقه چهار را چه کسی تصویب کرده است و چرا این ساختمان باید خریداری شود.

از شهرداری منطقه 4 بی‌خبرم!

فرج‌الله فصیحی عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: در شرایط موجود با خرید این ساختمان موافق نیستم، بااعتبار دو میلیارد تومانی می‌توانیم واحدهایی در ضلع غربی ساختمان جدید شهرداری ایجاد کنیم، شهرداری به‌اندازه کافی ساختمان دارد، اما باید دید شهرداری منطقه چهار چه زمانی در شورا به تصویب رسیده است که ما اطلاعی نداریم.

وی افزود: باید بررسی‌های لازم انجام شود که آیا ایجاد منطقه چهار شهرداری ضروری است و چه اهدافی دارد تا سپس پیرامون خرید ساختمان آن بحث کرد.

شهرداری منطقه 4 نگاه جدید شهری است

سعید دقیقی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز در ادامه این جلسه یادآور شد: قسمت غربی ساختمان جدید شهرداری طبق طرح به سالن برگزاری همایش اختصاص دارد و نمی‌شود طرح آماده‌شده را به هم بزنیم، به‌جای تخریب ضلع غربی باید تکمیل زودتر ساختمان را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: شهرداری منطقه چهار زمانی مطرح بود و در بودجه 98 به آن اشاره‌شده است اما لایحه‌ای به شورا ارسال نشده بود، تأسیس شهرداری منطقه چهار تفکر بدی نیست و ما به دنبال تأسیس شهرداری گردشگری و شهرداری با نگاه جدید هستیم بنابراین شهرداری منطقه چهار باید تأسیس شود.

حکمت الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز تصریح کرد: اگر ساختمان باقیمت مناسب بخریم خوب است، می‌توانیم ساختمان را خریداری کنیم و در اختیار شهرداری منطقه یک قرار دهیم چراکه ساختمان منطقه یک مناسب نیست، همچنین پیشرفت ساختمان شهرداری را باید بررسی کنیم.

لایحه شهرداری منطقه 4 نیز باید به شورا ارسال شود

محسن حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز بیان کرد: اگر شهرداری قرار است منطقه‌ای اضافه کند باید با تصویب شورا باشد و قبل از وزارت خانه، شورا باید ورود پیدا کند، ساختمان ستادی شهرداری باید در دل منطقه باشد تا مردم دسترسی راحت‌تری به مسئولان این نهاد داشته باشند.

وی افزود: ساختمان منطقه یک باید تغییر کند و بهتر است که این ساختمان خریداری و به منطقه یک داده شود؛ لایحه شهرداری منطقه چهار نیز باید به شورا ارسال شود اگر آمد و مصوب شد برای ساختمان آن نیز فکر می‌کنیم، باید موقعیت جغرافیایی منطقه چهار مشخص شود و طبق قانون شهرداری هر منطقه باید در همان منطقه مستقر شود، خرید ساختمان خوب است و بار زیادی را تحمیل نمی‌کند.

چرا لایحه شهرداری منطقه 4 به شورا نیامده؟

مهدی عبدالرزاقی دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: شورای شهر باید اثرگذار باشد، مگر می‌شود موضوع شهرداری منطقه چهار در وزارت کشور تأیید و به مرحله خرید ساختمان برسد اما لایحه آن هنوز به شورا نیامده باشد.

وی یادآور شد: این ساختمان پایان کار نگرفته و جدید است، از طرفی خرید زمین با کاربرد آموزشی با همین متراژ در این منطقه شش میلیارد تومان است و با این قیمت ساخت ساختمان برای شهرداری متری دو و نیم میلیون تومان تمام می‌شود البته اگر ارگان‌های دولتی ورود پیدا کنند متری سه و نیم میلیون تومان می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر زمینی داشته باشیم و بخواهیم بسازیم هزینه آن بیشتر از مبلغ خرید این ساختمان می‌شود بنابراین ساختمان را خریداری کنیم.ولی این ساختمان نباید جهت استقرار منطقه چهار شهرداری قزوین باشد زیرا هنوز اعضای شورا در این خصوص اطلاعات لازم را ندارند، از طرفی شهرداری قزوین نباید بزرگ‌تر شود زیرا هزینه‌هایی را متحمل این مجموعه می‌کند به همین دلیل باید ایجاد منطقه چهارشهرداری به‌دقت بررسی شود و سپس تصمیمات لازم اتخاذ گردد. 

مهدیه‌سادات قافله‌باشی نیز تصریح کرد: انتقال شهرداری منطقه یک به این ساختمان بهتر است، سازمان طراحی و زیباسازی باید در دسترس مردم باشد و با انتقال آن به این ساختمان از مردم دورتر می‌شوند، از طرفی باید بررسی شود که چرا دانشگاه‌ها ساختمان‌های خود را به فروش گذاشتند؛ دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قزوین با کاهش دانشجو روبه‌روست که این موضوع نگران کننده است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

سیده‌منیره قوامی نیز بیان کرد: خرید ملک ارزش دارد، وقتی شهرداری منطقه چهار به شورا نیامده است، ساختمان بخریم به این معنی است که ما با تأسیس شهرداری منطقه چهار موافق هستیم ما می‌توانیم این لایحه را با حذف منطقه چهار تصویب کنیم.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با خرید ساختمان موسسه آموزشی عالی علامه قزوینی برای استقرار سازمان طراحی و زیباسازی و منطقه یک شهرداری قزوین بدون قید عنوان شهرداری منطقه چهار موافقت کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.