فرماندار شهرستان آبیک گفت: راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات می‌تواند در ارتقای سلامت مردم شهرستان آبیک نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در مراسم افتتاح سه کانون سلامت محله شهرستان آبیک اظهار کرد: راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات می‌تواند در ارتقای سلامت مردم شهرستان آبیک نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: به‌رغم همه شاخص‌های مثبتی که در عرصه سلامت از سوی مسئولان مربوطه برداشته شده در برخی از شاخص‌ها با توجه به انتخاب نوع و شیوه زندگی که داریم، با مشکلاتی مواجه هستیم.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طی 40 سال اخیر در زمینه ارتقای سلامت افراد جامعه توسط کارشناسان و مسئولان شبکه بهداشت و درمان تلاش‌های وافری صورت گرفته و شاخص‌های سلامت ارتقا است.

احمدپور اضافه کرد: مردم باید در نوع تغذیه و شیوه زندگی خود تغییراتی ایجاد کرده و در نوع تغذیه خود محدودیت‌هایی قائل شوند و فعالیت بدنی و ورزش همگانی را فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: با تغذیه مناسب و تحرک بدنی می‌توان در شاخص‌هایی که در حوزه سلامت با آنها دچار چالش هستیم، مانند بیماری‌های غیرواگیر را بهبود ببخشیم تا دغدغه و استرس در حوزه سلامت رفع شود.

این مسئول تصریح کرد: مردم با عضویت در کانون‌های سلامت محلات می‌توانند به عنوان سفیران سلامت نقش مهمی ایفا کنند و با انتقال مشکلات و آسیب‌ها به مسئولان، گام‌های موثری در رفع مشکلات محلات خود و کاهش آسیب‌ها بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.