سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: تخلفات ۲۵ شرکت حمل و نقل در بخش کالا و مسافر جاده‌ای استان در بیست و یکمین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خرنگار ایلنا در قزوین، علی برج علیزاده افزود: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل عمومی کالا و مسافر جاده‌ای و اجرای دقیق قوانین و مقررات، جلسه رسیدگی به تخلف شرکت‌های یاد شده در حوزه کالا و مسافر برگزار و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بیشتر تخلف شرکت‌های حمل و نقل در بخش کالا و مسافر جاده‌ای استان شامل حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، عدم رعایت مقررات مهار بار مناسب، عدم رعایت ضوابط مدیر فنی (صدور بارنامه بدون تاییدیه و مهر مدیر فنی)، صدور بارنامه جهت ناوگان دارای نقص فنی و سو استفاده از کارت هوشمند راننده و ناوگان بوده است.

به گفته وی، رعایت نکردن نرخ تعرفه حمل و درج مشخصات فرستنده و گیرنده و اخذ کمیسیون اضافی، صدور صورت وضعیت جهت ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی و دارای نقص فنی، عدم تأمین لباس فرم راننده، رعایت نکردن مقررات تهیه و تنظیم صورت وضعیت، حضور نداشتن مدیر فنی هنگام صدور صورت وضعیت و عدم نظارت بر حسن عملکرد کارکنان از دیگر تخلف‌های مورد رسیدگی در کمیسیون یاد شده بوده است.

جلسه کمیسیون ماده ۱۲ با هدف نظارت دقیق بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل عمومی کالا و مسافر جاده‌ای و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی و همچنین برخورد قانونمند با شرکت‌های متخلف به صورت مستمر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.