فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: سه هکتار از مراتع دشت قزوین که دچار آتش‌سوزی شده بود توسط نیروهای یگان حفاظت مهار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، سرهنگ بهرام ترکاشوند با اعلام این خبر گفت: مراتع حاشیه جاده و بین روستاهای رزجرد و رشتقون امروز به علت بی‌احتیاطی خودروهای عبوری و آتش‌زدن علف‌های خشک کنار جاده دچار آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه بخشی از اراضی ملی و مستثنیات در این آتش سوزی خسارت دیده است، اظهار داشت: اگر اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت نبود، قطعاً بیش از ۱۰ هکتار از مراتع خسارت می‌دید که با هوشیاری نیروها سریعاً عملیات مهار کردن آتش در دستور کار قرار گرفت.

ترکاشوند به کمک نیروهای مردمی و آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن منطقه، عوامل آتش‌نشانی و نیروهای مردمی توانستند در مهارسازی آتش کمک رسانی کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین به افزایش آتش سوزی ها در ۲ ماهه اخیر پرداخت و گفت: افزایش دمای هوا و وزش بادهای گرم در مراتع و مزارع باعث می شود تا کوچکترین غفلت و بی احتیاطی منجر به آتش سوزی شده و خسارات فراوانی ایجاد کند.

ترکاشوند از شهروندان و مسافران خواست تا اقدامات ایمنی را در طبیعت رعایت کرده و از پرتاب کردن ته سیگار یا حتی رهاسازی اجاق روشن پس از استفاده پرهیز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.