دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از صدور حکم تعطیلی و جمع‌آوری برای یک واحدغیرمجاز واحد دانه‌بندی ذغال‌سنگ در این شهرستان خبر داد.

سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: یک واحد دانه‌بندی ذغال‌سنگ که دارای اجاره‌نامه بوده و در شهرستان آبیک غیرمجاز فعالیت می‌کرد، توسط اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان شناسایی شد و به دلیل فعالیت غیرقانونی، فرد خاطی ملزم به جمع‌آوری شد..

وی افزود: زمین این واحد در اجاره‌نامه یک هزار و 500 مترمربع ذکر شده بود اما با جی‌پی‌اس اندازه‌گیری شد و مشخص شد در حدود هفت هزار و 500 مترمربع زمین خاکبرداری، تسطیح اراضی و نصب کانکس و استقرار نگهبان صورت گفته بود که در شعاع 497 متری شهرک دانشگاهی اندیشه آبیک، کمتر از یک هزار متر از روستای آبیک علیا و کمتر از یک هزار متر از رودخانه تصرف و در حریم روستا این اقدام انجام شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: پس از اعلام این موضوع، برخی از مسئولان استان قزوین با فعالیت این دانه‌بندی ذغال‌سنگ مخالفت کرده‌اند که باید اذعان کنم اگر همه موافق فعالیت این واحد باشند، به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم این واحد فعالیت کند.

احمدزاده اضافه کرد: دستور توقف فعالیت این واحد دانه‌بندی ذغال‌سنگ از سوی اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک داده شده و دستور قضایی هم برای جمع‌آوری این واحد در اسرع وقت از سوی فرد خاطی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهلت متعارف به واحد غیرمجاز مذکور داده شده در غیر این صورت اموال صاحب واحد مذکور، توقیف و رسیدگی انجام می‌شود که البته فرد خاطی در این زمینه متعهد شده است.

این مسئول قضایی اذعان کرد: زمین فردی که نسبت به راه‌اندازی واحددانه‌بندی ذعال‌سنگ اقدام کرده، مالک شخصی دارد و این فرد با لابی‌ که انجام داده بود و رایزنی‌ با برخی افراد، نسبت به استقرار واحد خود در شهرستان آبیک که بومی این شهرستان هم است، اقدام کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.