امام جمعه شهرستان آبیک در دیدار با مسئولان قضایی گفت: اگر در زمینه فرهنگ و ادب افراد جامعه کم‌کاری شود، موجب می‌شود اجبارا قوانین بیشتری برای کنترل و بازدارندگی وضع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی در دیدار مسئولان قضایی و قضات شهرستان آبیک اظهار کرد: بسیاری از اتفاقات جامعه را به جای اینکه با قانون پیش ببریم، باید با ادب انسان‌ها جلو برد.

وی افزود: اگر در زمینه فرهنگ و ادب افراد جامعه کم‌کاری شود، موجب می‌شود اجبارا قوانین بیشتری برای کنترل و بازدارندگی وضع شود.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: قائل به این موضوع هستیم که فرهنگ غرب، منحط است و مبنای تمدن غرب بر مبنای کرامت انسان نیست.

حسینی‌میرامینی اضافه کرد: مبنای تمدن ایران اسلامی بر اساس دیدگاه اسلام و قرآن کریم، توجه به کرامت انسان است و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ادب افراد جامعه باید کار شود چرا که هر چقدر قانون بیشتری وضع شود، ادب در جامعه کاهش می‌یابد.

امام جمعه شهرستان آبیک بیان کرد: قضات از نظر ذهنی، نخبگان جامعه هستند و قدرت تحلیل مسائل و موضوعات را دارند.

حسینی‌میرامینی افزود: لازم است با مجرم دلسوزانه رفتار شود و نگاه قضات به مجرمان، داهیانه و پدرانه باشد چرا که بر مبنای تمدن اسلامی، انسان‌ها را تحقیر نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این سنت الهی است که اگر کسی به غیر از خدا روی هر کسی حساب باز کند یا از هر کسی بترسد خدا همان شخص را بر وی مسلط می‌کند و به واسطه آن حقیر و ذلیل می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک اضافه کرد: هر کاری در دست مقام معظم رهبری است، پرچمش بالا است اما اگر کسی دستش با خدای متعال و رهبر فرزانه همراه نباشد، پرچمش پایین است.

حسینی‌میرامینی خاطرنشان کرد: ثقل عالم، درگیری‌ها، ادیان و انرژی خاورمیانه است و رهبر فرزانه فرمانده کل قوا است و لازم است دولتمردان خدا را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: از باب تذکر نفس شخصی و همچنین مسئولان شهرستان آبیک، چهارشنبه‌ها نشست دینی در دفتر امام جمعه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبیک افزود: قضات مایه افتخار هستند این در حالی است که رئیس دادگستری شهرستان آبیک فردی سالم و پاک‌دست و سالم و دادستان شهرستان آبیک هم فردی انقلابی و مقبولی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.