رئیس کل دادگستری استان قزوین از وجود 150 محکوم مهریه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست خبری رئیس کل دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی انقلاب قزوین با حضور حجت الاسلام نوراله قدرتی رئیس دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی دادستان استان و جمعی از اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات دادسرای انقلاب قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این مراسم با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی به جامعه بیان کرد: نگاه ما به خبرنگاران و اصحاب رسانه این است که خبرنگار نقش روح را در کالبد جامعه بازی می‌کند و می تواند نشاط و پویایی را به جامعه تزریق کند.

وی گفت: خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع رسانی و روشن کردن افکار عمومی بوده و با تلاش خود در راستای بازتاب حقایق جامعه هستند تا تصمیمات لازم و به موقع برای ارشاد جامعه و جلوگیری از خطرات اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: خبرنگاران، مهندسین جامعه هستند که می‌توانند افکار عمومی را طراحی کنند و جامعه خبرنگارانی لازم دارد که خود، افرادی آگاه بوده و از نقاط تاریک جامعه باخبر باشند. خبرنگار باید تلاشگر و شجاع باشد و در بیان واقعیات جامعه به طور شفاف اقدام کند.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: اطلاع رسانی به جامعه و پیگیری اخبار از وظایف خبرنگاران است و این امر باید در پرتو اطلاع رسانی شفاف و دقیق انجام شود و این اطلاع رسانی باید با توجه به مصالح کشور انجام شود.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: گاهی بیان برخی مسایل، با قوانین و صلاح کشور در تضاد است. بنابر این اطلاع رسانی باید با توجه به اخلاقیات، فرهنگ و سنت‌های جامعه باشد. همچنین اطلاع رسانی باید باتوجه به طبقه بندی اخبار انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود. در کنار این امر اخبار باید حرفه ای و هنرمندانه انجام شود.

وی ادامه داد: از بعد پیگیری، رسالت خبرنگاران فقط ارسال خبر به جامعه، یا مسئول یا قشر خاصی نیست و در زمانی که حقوق جامعه مطرح می شود وظیفه خبرنگار سنگین تر می شود و از همین رو، خبرنگار باید جسور و شجاع باشد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به نقد و انتقاد از سوی رسانه ها خاطرنشان کرد: نقد صادقانه و عالمانه، مورد استقبال ما است به ویژه اگر همراه با راهکار باشد. گاها در جامعه نقد می‌شود اما راهکاری ارائه نمی‌شود و نقد اینجانب به قوه قضا، با توجه به گستردگی خدمات قوه قضا، این است که دستگاه قضا از ظرفیت‌های قانونی خود که قانونگذار تعیین کرده، استفاده نکرده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: با نگاه دقیق و عالمانه در بحث مفاسد اقتصادی، که یکی از رویکردهای قوه قضاییه است، این موضوع همچنان ادامه دارد اما نگاه جدید در مدیریت جدید قوه قضاییه شرایط خوبی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: به همه کسانی که مسئولیتی دارند اعلام می دارم که با جدیت ما امانتدار مردم هستیم. برخی مدیران یا جاهل و غافل هستند و یا دنیا طلبی دارند اما باید بدانند دیر یازود اگر کسی بخواهد اخلال ایجاد کند قوه قضاییه به جد پیگیر خواهد بود. 60 پرونده در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان تشکیل و در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به بحث پرداخت مهریه گفت: حدود 150 محکوم مهریه در استان وجود دارند. که اکثر این افراد آزاد هستند یا درخواست اعسار داده اند. در حال حاضر 10 نفر محکوم مهریه در زندان به سر می‌برند. سال گذشته حدود 15 میلیون تومان بلاعوض بابت مهریه به محکومین مهریه پرداخت کردیم اما امسال این موضوع منتفی و به زندانیان مهریه، تسهیلات پرداخت می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.