مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری قزوین گفت: مدیری که با رسانه ها تعامل ندارد اساسا به درد مدیریت نمی‌خورد و مدیران ترسو در این حوزه اساساً سواد رسانه ندارند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت اله علیرضایی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل جدید روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری که با حضور استاندار قزوین و اصحاب رسانه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: برای من از روز اول که وارد استانداری شدم، در هر پست و میزی هرگز مدیریت برای من یک شغل نبوده و بی‌توجه به عناوین و القاب، وفادار وظایف خود و بعنوان یک کارشناس سعی کردم در کنار همکاران باشم.

وی با اشاره به شاخصه های مدیر رسانه ای گفت: مدیر کوشا و رسانه ای باید دو مشخصه داشته باشد؛ یک مشخصه از نظر دانش و اطلاعات است و دومین مشخصه که بسیار مهم است این است که مدیر باید جلوتر از همکاران و در مقام عمل نیز باید از همه جسورتر و ریسک پذیرتر باشد تا بتواند مجموعه را نگه دارد.

فرماندار جدید آوج اظهار کرد: فضای جامعه ما با توجه به عصر ارتباطات، اینگونه است که خبر در کوتاهترین زمان ممکن فراگیر می شود و لذا کیفیت و دقت و حساسیت در امر خبر بسیار اهمیت دارد.

علیرضایی عنوان کرد: در چنین فضایی مدیران روابط عمومی باید سه مولفه داشته باشند که یکی از آنها بحث سوادرسانه ای است که باید جایگاه رسانه را در جهان بدانند. مدیری که با رسانه ها تعامل ندارد اساسا به درد مدیریت نمی خورد و مدیران ترسو در این حوزه اساسا سواد رسانه ندارند.

وی افزود: دومین شاخصه مدیر روابط عمومی این است که مدیران باید دارای بینش سیاسی باشند و باید سواد سیاسی داشته باشند و بتوانند مرزبندی ها را تشخیص دهند تا رسانه بتواند در جامعه موثر باشد و رسانه و مدیری در جامعه موفق است که اگر روزی در جامعه فعالیت نکردند خلل آنها احساس شود.

علیرضایی گفت: سومین مولفه این است که مدیران ما باید نبض اجتماعی جامعه را دایما رصد کنند. ما در روابط عمومی استانداری سعی کردیم که با سعه صدر با رسانه ها برخورد کنیم و هیچ جلسه محرمانه ای در استانداری برگزار نشده است که در آن رسانه ها حضور نداشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی استانداری، آن را معبر و گلوگاه استان خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.