در جلسه کار گروه هماهنگی خرید تضمینی گندم شهرستان آبیک بر اختصاص گندم بیشتر از این شهرستان برای آرد نانوایی‌ها تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کار گروه تخصصی خرید تضمینی گندم شهرستان آبیک با حضور فرماندار شهرستان آبیک، تنی چند از مسئولان شهرستان و نمایندگانی از سازمان های مختلف استان قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سیروس رجبی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی شهرستان آبیک در این جلسه اظهار کرد: خرید گندم توسط بانک کشاورزی صورت می‌گیرد که از تسویه هر گونه دیون بدهکاران از محل وجوه‌های گندم از سوی شعب این بانک به طور جدی خودداری شود و نباید از بابت خرید گندم برداشتی صورت گیرد.

وی افزود: گندم شهرستان آبیک در سیلوهای مشخص شده خریداری شود تا شاهد خروج گندم از این شهرستان نباشیم.

این مسئول ادامه داد: در مدت عملیات خرید گندم بازرسینی جهت نظارت به مراکز خرید گندم اعزام می‌شوند که لازم است همکاری لازم با آنها صورت گیرد.

نجات‌علی مافی رئیس شورای بخش شهرستان آبیک در این جلسه گفت: برای کشت کلزا از 15 شهریور ماه تا نیمه مهر ماه به آب نیاز داریم این در حالی است که شبکه آب قطع است و نحوه کشت با آبیاری این محصول همخوانی ندارد.

وی افزود: برای کشاورزان همه دستگاه‌ها دخیل هستند و هر کدام جدول مشخص کاری و دستورالعمل خود را دارند و در زمان برداشت محصول، کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند.

صفری جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک در این جلسه گفت: کشاورزان ملزم به فروش گندم با نرخ مصوب شده دولت هستند و اگر فردی با نرخ 3 هزار تومانی اقدام به فروش گندم کند ظلم به کسی کرده که قانونمند است.

وی افزود: کشاورزان در صورت وجود دلالان هنگام خرید گندم باید گزارش را به پلیس امنیت نیروی انتظامی شهرستان آبیک اطلاع دهند تا فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی شود.

انصاری رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: حدود 700 تن در ماه سهمیه آرد شهرستان آبیک است و با توجه به اینکه حدود 70 هزار تن خرید گندم در این شهرستان پیش‌بینی شده می‌طلبد که حداقل 10 هزار تن از این گندم برای آرد نان به نانوایان شهرستان اختصاص یابد.

وی افزود: سهمیه آردی که از گندم شهرستان آبیک تولید می‌شود به نانوایان شهرستان آبیک کم است که باید این میزان افزایش یابد تا نان با کیفیت بهتر پخت شده و به دست مردم برسانیم.

نماینده  اداره کل پشتیبانی امور دام استان قزوین در این جلسه گفت: 21 مرکز برای خرید گندم در استان قزوین فعال است و بالای چهار درصد سن‌زدگی توسط سیلوی شهرستان تاکستان تحویل گرفته می‌شود و هیچ محموله‌ای با هر درصد سن‌زدگی برگشت نمی‌خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.