مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از پیش‌بینی برداشت 68 هزار تن گندم از مزارع طلایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بیژن لطفی در جلسه کار گروه خرید تضمینی گندم شهرستان آبیک اظهار کرد: در بیش از 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان آبیک محصول گندم کشت شده که با پیش‌بینی عملکرد 4.5 تن در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود 68 هزار تن گندم از مزارع طلایی این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: طی سال زراعی 54 درصد بذر گندم برای کشاورزان تهیه و در اختیار آنان قرار داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: چهار مرکز برای خرید گندم و دو مرکز برای خرید کلزا در شهرستان آبیک پیش‌بینی و تعیین شده است.

لطفی اضافه کرد: در سه هزار و 824 هکتار از مزارع شهرستان آبیک جو کشت شده و با پیش بینی 3.7 تن در هر  هکتار پیش‌بینی می‌شود 14 هزار تن برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گندم عمده‌ترین محصول زراعی شهرستان آبیک است که با سطح زیر کشت سالانه 15هزار هکتار و پس از آن ذرت دانه ای و علوفه ای با حدود 9 هزار هکتار است که  به عنوان سومین محصول شهرستان میتوان به جو با حدود 4 هزار هکتار و کلزا اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: میانگین 110 دستگاه کمباین مهاجر  برای برداشت گندم از استان های مختلف وارد شهرستان آبیک می‌شود که در این شهرستان 11 دستگاه کمباین بومی وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: برای کشت کلزا اسفند ماه و شهریور ماه آب نیاز است که در زمان آبیاری آب کانال بسته است و به دلیل اینکه جزء طرح کشت نبوده، اداره منابع امور آب شهرستان آبیک نسبت به اختصاص آب اقدام نمی‌کند.

لطفی مطرح کرد: بیشتر کشاورزانی که دارای چاههای شخصی هستند،  نسبت به کشت کلزا اقدام می‌کنند این در حالی است که اگر آب کانال به کشاورزان اختصاص یابد سطح زیر کشت این محصول در شهرستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سال گذشته 46 درصد  کلزا استان قزوین در شهرستان آبیک تولید شده بود که امسال پیش بینی می‌شود چهار هزار و 500 تن کلزا در این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.