معاون سیاسی وزارت کشور گفت: رسالت ما در وزارت کشور، تقویت احزاب است و رویکرد ما این است تا امکانات لازم را در اختیار احزاب قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جمال عرف در نشست هم اندیشی فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان‌های قزوین برگزار شد بیان کرد: فعالیت احزاب در جامعه بسیار اهمیت دارد اما نوع نظام سیاسی به ما می‌گوید که احزاب وجود داشته باشند یا نه و این در حالی است که در نظام‌های ریاستی احزاب به رشد نمی رسند اما در نظام های پارلمانی احزاب نقش پر رنگ تری دارند.

وی گفت: باید ببینیم متناسب با ویژگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کدام نظام می‌تواند استفاده شود ولی داشتن تحرک برای پویایی احزاب در این شرایط ضروری است.

معاون سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: در وزارت کشور رسالت ما تقویت احزاب است و رویکرد ما این است تا امکانات لازم را در اختیار احزاب قرار دهیم.

عرف تصریح کرد: وزارت کشور دو وظیفه ذاتی از جمله سیاست داخلی و امنیت داخلی دارد که راهبری سیاست داخلی دولت با ماست که در این راستا برنامه‌های دولت به استان‌ها منعکس و ابلاغ شده است.

عرف یادآورشد: کارآمدی نظام برای ما مهم است اما باید فکر کنیم چرا در فرهنگ و اقتصاد نتوانستیم به گفته‌های خود عمل کنیم و همچنان برخی وعده‌ها عملی نشده است.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: با انسجام و حفظ وحدت می‌توان مسائل را حل کرد، اگر با هم باشیم دشمن عقب نشینی می‌کند و این وحدت در اتفاق آرا همه احزاب مبنی بر خروج آمریکا از برجام و عدم تعهد به توافقات با ایران، قابل مشاهده است.

عرف اظهارداشت: در شرایط حساس کنونی باید ثبات کشور حفظ شود و بدانیم که دشمنان با برخی کشورهای همسایه، ضد انقلاب توافق و دلارهای نفتی را هزینه کرده‌اند تا علیه نظام اسلامی توطیه کنند. اگر یک سال بتوانیم ایستادگی کرده، وحدت و انسجام و ثبات خود را حفظ کنیم و نگذاریم ترامپ میوه درخت انتخابات آینده اش را بچیند مطمین باشید وی عقب نشینی خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این شرایط همه باید نسبت به ظلم و ستم آمریکا روشنگری کنیم و هنرمند با زبان هنر، سیاسیون با زبان سیاسی، ورزشکاران در میادین ورزشی و احزاب در محافل حزبی از خوی تجاوز گری و ستمگری آمریکا بگویند.

وی بیان کرد: برای آنکه برای آیندگان شکست‌هایی مانند قرارداد ننگین ترکمانچای تکرار نشود امروز باید در برابر زیاده خواهی آمریکا بایستیم و پشت سر رهبری اقتدار کشور را حفظ کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.