مدیر کل بهزیستی قزوین گفت: 4هزار و 950 خدمت تخصصی به کودکان کار و خیابان استان قزوین ارائه شده است.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی استان قزوین، کودکان کار و خیابان را در یک مرکز دولتی(شبانه‌روزی) و 2 مرکز غیردولتی (مراکز  حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در شهرستان‌های قزوین و تاکستان) تحت نظارت سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: این کودکان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان سال گذشته به تعداد 212 کودک از سوی مرکز دولتی و مراکزغیردولتی  مورد پذیرش و حمایت قرار داده شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد 72 کودک پذیرش شده در سال 96 نیازمند به ارائه خدمات در سال 97 بوده‌اند، در مجموع استان قزوین در سال گذشته به 284 کودک کار و خیابان خدمات تخصصی ارائه کرده است.

وارثی اضافه کرد: افتتاح نخستین مرکز روزانه حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در سال 95به نام مرکز خانه خورشید، شناسایی و جذب کودکان کار و خیابانی و انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز بهداشت علوم پزشکی جهت ارائه خدمات سلامت در خصوص آموزش‌های مرتبط با پیشگیری از ایدز و انجام آزمایش های تخصصی به کودکان کار و خیابان از جمله اقدامات انجام شده در زمینه کودکان کار و خیابان استان قزوین است.

وی خاطرنشان کرد: فراخوانی در جراید جهت توسعه و افتتاح مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در شهرستان تاکستان صورت گرفته بود و فعالیت‌ها و ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان(راه‌اندازی و افتتاح مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده در شهرستان تاکستان به نام مرکز چتر مهربانی) گسترش داده شده است.

این مسئول بیان کرد: طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان و راه‌اندازی مرکز دوستدار کودک با تاکید بر برنامه‌های شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان تدوین شده و طرح حمایت از کودکان کار و خیابان به استناد آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان(هیئت وزیران) و گسترش حمایت‌طلبی از سازمان‌ها و نهادهای همکار در آیین نامه اجرا شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.