فرماندار آبیک گفت: بخش بشاریات شهرستان آبیک با وجود 32 روستا، دارای بخش وسیعی از اراضی کشاورزی، کارخانجات و مجتمع‌های کشت و صنعت نیازمند یک دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی 10 هزار لیتری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در جلسه بررسی و تصویب و توزیع بودجه شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بخش بشاریات شهرستان آبیک با 32 روستا، دارای بخش وسیعی از اراضی کشاورزی، کارخانجات و مجتمع‌های کشت و صنعت نیازمند یک دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی 10 هزار لیتری است.

وی افزود: در حال حاضر بخش بشاریات شهرستان آبیک به مرکزیت شهر خاکعلی دارای یک ایستگاه آتش‌نشانی با یک دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی سه هزار لیتری است که این بخش نیازمند به یک دستگاه آتش‌نشانی بزرگتر است.

این مسئول ادامه داد: لازم است از اعتبارات ملی اعتبار ملی برای خرید یک دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی در بخش بشاریات اختصاص داده شود.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: زمانی که آب ماشین‎‌آلات موجود در ایستگاه آتش‌نشانی سه هزار لیتری در هنگام آتش‌سوزی تمام می‌شود تا زمانی که برگردد و پر از آب شود زمان زیادی را می‌برد.

احمدپور خاطرنشان کرد: احتمال آتش‌سوزی اراضی کشاورزی و شرکت‌ها و همچنین تصادفات جاده‌ای و آتش گرفتن خودرو در مسیر آبیک به سمت قشلاق و خاکعلی وجود دارد که اختصاص یک دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: جاده آبیک-کمال‌آباد و خاکعلی مرکز ثقل است و تردد کامیون‌ها از البرز و بوئین‌زهرا از این مسیر فوق‌العاده بالا است.

لزوم رعایت تعادل در واگذاری عرصه‌های منابع طبیعی به مردم

فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: لازم است از سوی مسئولان بر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  برعرصه‌هایی که برای ایجاد شرکت‌ها و کارخانجات از سوی منابع طبیعی به سرمایه‌گذاران واگذار شده، نظارت صورت گیرد.

احمدپور افزود: پس از وقوع سیلاب در بهار امسال، طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد زمین‌هایی که در بستر رودخانه دیوارکشیده شده بود از عرصه‌هایی بوده که منابع طبیعی در اختیار افراد قرار داده و بیشتر از سهم واگذار شده سرمایه‌گذاران زمین را تصرف کرده بودند و پس از سیل با مشکلاتی مواجه شده بودند.

این مسئول ادامه داد: برخی ذی‌نفوذی‌ها و یا شوراها از جایگاه شورایی خود استفاده کرده و نسبت به أخذ سند اراضی منابع طبیعی اقدام کرده‌اند که موجب شده عدالت تعادلی رعایت نشود.

فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: مطالبات مردم روستاهای شهرستان آبیک مبنی بر واگذاری عرصه‌ها به افراد از سوی منابع طبیعی باید عدالت‌سنجی شود و مشخص شود که آیا تعادل رعایت شده است یا خیر.

غلامرضا اخلاقی بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک هم بیان کرد: در حوزه آبخیزداری از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک عملکرد خوبی در روستاهای این بخش صورت گرفته است.

وی افزود: اما با اعتراضات  بسیاری از مردم بخش مرکزی شهرستان آبیک در خصوص اختلاف اراضی با منابع طبیعی مواجه هستیم و به مردم به شدت از این امر گلایه‌مند هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.