مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: علاوه بر ساخت کاشی‌های هفت‌رنگ در کارگاه سفالگری، آموزش افراد در دستور کار استادکار قرار دارد.

علیرضا خزائلی در حاشیه افتتاح فاز جدید کارگاه سفالگری عتیق شهرستان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: این سفالگری متعلق به یکی از استادکاران هنر سفال است که در ساخت کاشی‌های هفت رنگ مساجد و ابنیه تاریخی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: سفالگر کارگاه عتیق شهرستان البرز از سفالگرانی است که از کشور سوریه به ایران آمده و در شهرستان البرز استان قزوین مستقر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: با توجه به فضای موجود در کارگاه سفالگری برای 25 نفر اشتغال ایجاد می‌شود و آموزش افراد هم در این فضا در دستور کار استادکار قرار دارد.

خزائلی اضافه کرد: طی هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش شهرستان البرز مقرر شده دانش‌آموزان مدارس این شهرستان از کارگاه سفالگری بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار با سفال جزء هنرهایی محسوب می‌شود که در بهبود بیماری‌های اعصاب و روان و بیش فعالی موثر است.

این مسئول تصریح کرد: با ارتباط خوبی که با مراکز درمانی و بهزیستی استان قزوین وجود دارد، بیماران مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان از کارگاه سفالگری بازدید خواهند داشت که در اتان قزوین این مهم انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.