سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک از اجرای طرح پاکسازی این شهرستان از وجود پسماندها در 24 خرداد ماه ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امید رحمانی در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های محیط زیست شهرستان آبیک به مناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد: به مناسبت این هفته به طور همزمان طرح پاکسازی شهرستان آبیک از وجود پسماندها در روز جمعه 24 خرداد ماه اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای طرح پاکسازی شهرستان آبیک از وجود پسماندها به صورت یکپارچه را کنترل پسماندها و فرهنگ سازی جمع آوری زباله در بین آحاد مختلف مردم ذکر کرد و افزود: این طرح در 72 روستا، مجتمع های خدماتی و رفاهی و واحدهای صنعتی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است در اجرای طرح پاکسازی از پسماندها، علاوه بر مسئولان مربوطه، دهیاران، شوراها و عوامل واحدهای صنعتی، مردم هم پای کار آمده و مسئولان را در این امر یاری رسانند.

رحمانی بر تامین خودروی حمل زباله و انتقال زباله‌ها پس ازجمع‌آوری به سایت بازیافت زباله محمدآباد از سوی بخشداران بخش مرکزی و بشاریات تاکید و اضافه کرد: با مشارکت شهرداری پاکسازی کانال‌های خروجی جنوب شهر آبیک و لایروبی کانال‌های خروجی و مسدود کردن خروجی‌های غیرمجاز در مسیر کانال‌ها لازم است انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پاکسازی ضلع شمالی و جنوبی اتوبان به طول 10 کیلومتر و جاده قدیم به طول 10 کیلومتر با همکاری گروه مخازن و آماد و پشیتبانی شهرستان آبیک و پایگاه هوانیروزشهید امینی این شهرستان صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین از سوی نیروگاه شهید رجایی پاکسازی جاده قدیم آبیک-قزوین به طول 1.5 کیلومتر و با همکاری شرکت‌های مختلف اعم از آستو، طلاچین، محب و غیره پاکسازی پیرامون این شرکت‌ها و حوالی آن از پسماند که مشخص و اعلام می‌شود، انجام می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک بر لایروبی کانال جاده قدیم قزوین-آبیک و رفع بوی نامطبوع نشأت گرفته آن تاکید کرد و افزود: نسبت به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک لازم است تهمید لازم اندیشیده شود.

رحمانی ادامه داد: جاده سلامت شهر آبیک پر از نخاله است و لازم است علاوه بر جمع‌آوری نخاله‌ها نسبت به ریختن خاک بر روی نخاله‌ها و کشت پوشش گیاهی اقدام لازم صورت گیرد.

وی مطرح کرد: در جایگاه زباله شهر خاکعلی خاک صنعتی تخلیه شده بود که باید نسبت به پاکسازی آن اقدام لازم از سوی مسئولان این شهر صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.