پس از رفتن شهردار الوند استان قزوین، همچنان این شهر بدون شهردار بوده و با سرپرستان جدید دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی طاهرخانی که در 17 بهمن ماه سال گذشته  با حکم اعضای شورای این شهر سرپرستی شهرداری این شهر را بر عهده گرفت  و در 26 اردیبهشت ماه امسال نیز از سوی شورای شهر الوند به مدت سه ماه حکم سرپرستی اش ابقا شد، ناگهان  حکم اش باطل شده و شخص دیگری جای او را  گرفت.

 این شخص که رضا شکور نام دارد  از کارمندان شهرداری الوند بوده که  ازسوی 7 عضو شورای این شهر به عنوان گزینه جدید سرپرست جدید شهرداری انتخاب می‌شود.

حال این سوال در ذهن متبادر می‌شود که ابقای سه ماه  طاهرخانی سرپرست پیشین شهرداری  از سوی شورای شهر الوند چه معنایی داشت و از آن گذشته  دلیل برکناری وی چه بوده  که امروز شاهد معارفه سرپرست جدید در شهرداری این شهر هستیم.

اگر به انتخاب شهردار الوند در یک سال و نیم اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم ، جعفر جوادی در مهر ماه سال 96 به عنوان شهردار شورای شهر الوند منصوب و مشغول به کار می‌شود که بعد از مدتی مشمول قانون بازخریدی شده و پس از کش و قوس‌های بسیار با ورود وزارت کشور و بازرسی استان قزوین، وی ساختمان شهرداری را ترک می‌کند.

پس از رفتن وی، عیوض ذاکری معاون چندین ساله در شهرداری الوند با رأی اعضای شورای شهر الوند، به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب می‌شود اما پس از هفت روز در 13 بهمن ماه به دلیل داشتن پرونده قضایی طبق دستور دستگاه قضایی، نیامده با سرپرستی شهرداری وداع می‌کند و مصطفی طاهرخانی به عنوان سرپرست جدید شهرداری انتخاب می‌شود.

 این در حالی است که مهتاب بهرامی رئیس شورای شهر الوند چندی پیش گفته‌بود که 15 گزینه نامزد شهرداری این شهر شده‌اند و در واقع انتخاب شهردار کلید می‌خورد.

رد سیاسی‌کاری در گزینه پیشنهادی شهردار الوند

به گزارش ایلنا، اردیبهشت ماه امسال روح‌الله احمدزاده‌کرمانی معاون سابق احمدی‌نژاد با پنج رأی اعضای شورای شهر الوند از هفت رأی، به عنوان گزینه پیشنهادی شهرداری الوند به استانداری قزوین معرفی می‌شود.

 اما در 22 اردیبهشت ماه خبر می‌رسد که گزینه شهرداری الوند به دلیل نداشتن شرایط وزارت کشور احراز صلاحیت نمی‌شود؛ گرچه رئیس شورای شهر الوند در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرده بود که موضوع سیاسی کاری بوده اما عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شهرداران استان قزوین و در جمع خبرنگاران با واکنش به این موضوع، آن را تایید نکرده و بیان کرد در رد گزینه پیشنهادی شهرداری الوند سیاسی‌کاری صورت نگرفته است.

حال باید گفت با توجه به نبود شهردار در الوند، مردم این شهر تا چه زمانی باید اوضاع به هم ریخته و وجود هرج و مرج در حوزه مدیریت شهری را تحمل کنند و داستان شهرداری این شهر کی به پایان می‌رسد؟ آیا موضوع شهردار در شهر الوند ختم به خیر می‌شود و یا تا پایان دوره پنجم شورای شهر این بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.